AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
820

Konstig leveranstid

be
276
bewing77
330i Sedan -08
Lite uttjatat ämne, men alla som har väntat på sin bil vet säkert hur gärna man vill att det ska gå fort. Jag tittade på pappren för min beställning idag och blev lite fundersam. Planerad leveransvecka anges vara vecka 44, vilket även säljaren hävdar. Men de övriga koderna blir jag lite fundersam på. Det står nämligen Önskad PW: 36/9, dvs vecka 36. Verkar det inte väldigt länge om produktionsveckan är 36 och leverans dröjer ytterligare 8 veckor efter det? Eller är det de andra koderna, PW Subs och PW AG som anger produktionsvecka? Där står nämligen 40/10 på båda. Någon som kan förklara hur detta funkar?
th
105
thepe
520iM -10
Önskad är när återförsäljaren eller du skulle vilja att den tillverkades PW Subs motsvarar väl föreslagen i systemet och PW AG motsvarar accepterad därefter 4-6 veckor från fabrik till återförsäljare, dessa tider kan ändras. Min kom 1 månad tidigare.

Thepe
be
276
bewing77
330i Sedan -08
Ok. Är det bara handlaren som kan kolla upp dessa siffror? I USA har det ju något som heter "Owners Circle", en webplats dr man b la kan följa sin bil genom produktion och leverans.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.