|
|
|
|---|---|
|
Hejsan på er alla.. Jag har bestämmt mig för att skaffa en 740D och har nu fått erbjudande om att köpa en inbrottsskadad -00 som gått 16 000mil. Skadorna består av trasigt dörrlås, saknad av navigation och cd-växlare. Priset som var sagt är 110 000:- Törs man köpa eller kommer det kosta miljarder att laga bilen? | |
Scheckheft |
Hej Priset är på tok för högt för en E38 med skador. Ska ner en bra bit under 100tkr. Kolla på ebay efter delarna som saknas Mvh Scheckheft |
| Även fast de handlar om en diesel? det sitter 19" bmw original med super bra däck osv.. | |
|
Härlig vagn måste jag skriva...Inte en dålig diesel det där :) Fixar du skadorna billigt,själv, eller via någon "billig kontakt", så tycker jag inte det var såå mycket för dyrt...Jag menar 16000mil på en dylik dieselvagn är ju "ingenting", OM nu allt annat är ok i skick osv..Finns ju nästan inga dieselbilar av den kalibern, iaf inte i Sverige. Länk Här ovan har du en liten "hint" om prisläge för en "hel" 740D,du får väl kolla runt lite och höra dig för som sagt vad prylarna som fattas o dörren mm kostar att fixa/laga på lämpligt vis, och själv bilda dig en uppfattning om det är värt priset.. Men nog borde det finnas prutmån på 110' hur som helst.....Det skulle ju kännas bättre om du fick ned den till under "hundringen" som även "Scheckheft" skrivit.. Mvh Janne. |
|
|
Hmmm....Det är kanske just den bilen du menar,dvs den jag länkade till före inbrottet? Mvh Janne. |
|
|
Jag tycker inte att priset är helt fel om milen stämmer och bilen har vettig utrustning/skick. Navigator + skärm + CDvxl kostar max 10000 kr beg. Montaget tar inte mer än en timme, förutsätter att tjuvarna inte knipsat kablarna. Lås + jobb kostar max 5000 kr. Slutsumman ca 125' kr låter inte helt fel. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
| Marknaden för en trasig 740D känns spontant lite begränsad och därför tror jag det kan vara läge för ett bud runt 90. | |
| precis vad jag hade tänkt mig.. 90 000 får de bli.. jag ska åka å kolla på den och göra ett försök.. | |
|
Kablarna till cd-växlaren är klippta.. ny skärm/nav fanns.. så de är cd-växlare och inkoppling, byte av dörrlås å sånt som behövs fixas. hoppas de kan gå att fixa ganska lätt.. priset blir mellan 100-110 troligen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.