|
|
|
|---|---|
|
Jag letar 740 och är blir något förvirrad över de olika skinntypernas omfattning. Montana är bara på sätena, inläggen i dörrarna och på armstödet fram. Övriga typer gör mig bara förvirrad. Nappa verkar ibland bara ha samma omfattning som Montana, ibland sitter det även på mittkonsol, i-brädans nederdel och på dörrhandtag. Någon som kan reda ut vad som gäller för icke Individual? /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. | |
Scheckheft |
Hej Montana är standardskinn på en E38. Känns igen på de dubbla sömnerna i mitten av sätet. Montanainredning innebär inte per automatik att skinnet är endast på de av dig angivna ställen. 750 har som standard montana, men där t ex är hela instrumentbräddan klädd i (fusk)-skinn. I övriga fall handlar det om utökad skinredning som första ägaren beställde. Nappa är väldigt mjukt och förekommer rätt ofta med den utökade skininredningen. Men ingen regel utan undantag. De sista modellerna (2001) kunde fås med club eller ambiente som liknar nappa. Nästan alltid i kombination med utökad skinn. Buffalo var det mest exklusiva valet och förekom nästan utan undantag i 750 modellen. Buffalo känns igen på den lite grövre strukturen i lädret. Alltid i kombination med utökad skinn. Hoppas det klarnar en aning Mvh Scheckheft |
|
Scheckheft: Ungefär så långt kom jag i mina efterforskningar. Hur kan jag t.e.x. se på klädselkoden om bilen har utökat skinn eller ej? /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
Scheckheft |
Hej Jag tror inte att du utifrån klädselkoden kan se om det är utökat skinn i samband med t ex Montana. Jag tittar just nu på en bil och där står det endast Sonderpolsterung. I det här fallet innebär det att förste ägaren bytte nappa, som var standard, mot montana. Trots det är det utökad skinninredning. Är det utökad skinn så borde det stå någon information om Sonder eller Individual i utrustningslistan. Mvh Scheckheft |
|
Hej! Bilen i fråga är 740 -00 och har klädselkod SOFTLEDER/GRAU (P4TT) med utökat skinn. Jag hittar dock inget i utrusningslistan om sonderpolsterung/individual. Jag har precis fått utrustningslistan för en Individual 740 -99. Där står det angivet exakt var det skall vara skinn och vilken typ. I det här fallet blev det skinn även på ryggstödens baksida!!! En djupdykning i ETK:N blev jag inte klokare av................. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.