|
|
|
|---|---|
|
kan nån helpa mig | |
|
vilket tryck moste jag har |
|
| 3-3,2 x4... | |
|
tack manen |
|
|
Har samma dimensioner som dig och jag har 2,8 i fram 3,0 i bak. Mvh Nicke Länk |
|
|
för lite tycker jag om du skulle ta nån skarp kant eller liknande. dessutom är dagens lågprofildäck mkt bättre än dom gammla och tål ett mkt högt tryck utan att börja bukta ut som dom gammla gjorde. allt under 3.0kg är för lite i så pass tunga bilar som vi har tycker iaf jag. /mvh jocke |
|
|
Varför åker du bara inte till en däckfirma & fråga dom om lufttycket som rör dina däck? Brukar bli bäst svar då! |
|
| BMW mania: Inte för att vara otrevlig men du behöver träna på din svenska. | |
|
Tyvärr går det inte alltid att lita på däckfirmors tryckförslag. Jag var lat och bytte till sommardäck hos en lokal firma och där pumpades däcken upp till samma tryck runtom och lägre än biltillverkaren rekommenderade. Däcktillverkare rekommenderar nog generellt ett något högre tryck pga annan prioritering. Dvs biltillverkaren prioriterar komfort och däcktillverkaren däckens livslängd. Information om däcktryck brukar finnas på vänster B-stolpe och i bilens bruksanvisning. Mvh Mikael |
|
|
tack grabbar för förslaget och vad det gäller svenska mats_epost jag är utlänning och jag försöker så mycket det går |
|
|
jag har kommit till sverige 2 år sedan och du är inte otrevlig ;-) |
|
|
Jag erkänner att även jag reagerade på stavningen, men det blir nu ett grattis efter förklaringen. Nog har jag som bott i det sedan länge invandrartäta Västerås sett prov på långt sämre stavning och svenska hos människor som bott i Sverige i tiotals år. :) Mvh Mikael |
|
| Det är helt lugnt, lycka till med svenskan! :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.