AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.152

Har jag ett dåligt batteri?

ga
201
gagge66
540iA -99
Jag vred på tändningen, satte fläkten på halvfart. Efter ca: 3-5 min skulle jag starta bilen. Gick inte igång. Sa bara "klick". Drar fläkten så mkt ström, eller har jag ett dåligtr batteri?

Hälsn T
sk
135
skorpionking
540ia Touring -99
Jag skulle iaf byta batteri.

Peace=)
Amethyst
prova ladda det 1-2dygn, och se om det håller laddningen.
Du har antagligen en eller flera brända celler i batteriet.

Men prova som sagt att ladda det ett dygn eller mer först.

-///Andreas
hade samma problem, funkade ett tag efter jag laddade batteriet, men har bara bliviet sämre, bara krypa till korset och köpa ett nytt.. köpte ett 92ah. nu funkar det bra..

/mvh jocke
Hur gammalt är batteriet?
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
jag säger byt batterit,eller prova ladda först.
ga
201
gagge66
540iA -99
Hade kört 75 mil ett par dagar innan. Har ingen aning om hur gammalt batteriet är. Det är ett BMW originalbatteri. Kan det vara ända sen bilen var ny -99? Håller dom så länge?
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
då kan det vara dax för ett byte.då har den hållt länge...
På en del batterier står tillverknings månad och år stansat på en av polerna.

Kan vara ett orginalbatteri men det finns bilbatterier som klarat sej dubbla tiden.

-///Andreas
To
60
Torby
Tesla Model Y Performance-25
BMW S100R-11
Golf 1.6-08
Kan rek optima batteri köp ett plocka med till nästa bil när det är dax. Då har du ett batteri som tål urladdning om man kör mycke i stan MVH Torby
Det är lite andra egenskaper som skiljer Optima med rundceller från vanliga batterier. Främst har Opima endast runt 55-60Ah mot de minst 90Ah som krävs och rekommenderas i en 540. Det passar inte heller så bra mekaniskt i batteribaljan på E39. Urladdning skall det aldrig bli så fort motorn bara är startad, oavsett stadkörning eller annat, isf måste man kolla upp laddning och generator.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.