|
|
|
|---|---|
|
Jag vred på tändningen, satte fläkten på halvfart. Efter ca: 3-5 min skulle jag starta bilen. Gick inte igång. Sa bara "klick". Drar fläkten så mkt ström, eller har jag ett dåligtr batteri? Hälsn T | |
|
Jag skulle iaf byta batteri. Peace=) |
|
Amethyst |
prova ladda det 1-2dygn, och se om det håller laddningen. |
|
Du har antagligen en eller flera brända celler i batteriet. Men prova som sagt att ladda det ett dygn eller mer först. -///Andreas |
|
|
hade samma problem, funkade ett tag efter jag laddade batteriet, men har bara bliviet sämre, bara krypa till korset och köpa ett nytt.. köpte ett 92ah. nu funkar det bra.. /mvh jocke |
|
| Hur gammalt är batteriet? | |
| jag säger byt batterit,eller prova ladda först. | |
| Hade kört 75 mil ett par dagar innan. Har ingen aning om hur gammalt batteriet är. Det är ett BMW originalbatteri. Kan det vara ända sen bilen var ny -99? Håller dom så länge? | |
| då kan det vara dax för ett byte.då har den hållt länge... | |
|
På en del batterier står tillverknings månad och år stansat på en av polerna. Kan vara ett orginalbatteri men det finns bilbatterier som klarat sej dubbla tiden. -///Andreas |
|
| Kan rek optima batteri köp ett plocka med till nästa bil när det är dax. Då har du ett batteri som tål urladdning om man kör mycke i stan MVH Torby | |
|
Det är lite andra egenskaper som skiljer Optima med rundceller från vanliga batterier. Främst har Opima endast runt 55-60Ah mot de minst 90Ah som krävs och rekommenderas i en 540. Det passar inte heller så bra mekaniskt i batteribaljan på E39. Urladdning skall det aldrig bli så fort motorn bara är startad, oavsett stadkörning eller annat, isf måste man kolla upp laddning och generator. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.