|
|
|
|---|---|
|
Hej!! jag har fått ett jätte bra erbjudande att få köpa två gummi till bak på bilen. Men jag har haft 18" 255/35 i bak tidigare och dom här som jag ska köpa är 245/40 kommer dom att slå i för att dom är högre? Tack på förhand !! Z3 coupe Archer | |
|
Svårt att säga. Klart är dock att dom har större omkrets.. Väldigt osäkert. Min kärra: Länk |
|
|
Jag skulle tro att om bilen har ASC eller DSC lär det nog få fnatt. 245/40 R18 har en rullomkrets som är 2.8% större än 255/35 R18. Jag skulle inte montera 245/40 i bak. Diametern på däcken ökar med nästan 2 cm. Vill du testa kan du göra det, går det så går det. Enda nackdelen är ju att du kanske inte får lämna tillbaka däcken om de inte funkar. Då får du betala för ytterligare en uppsättning däck vilket blir dyrare. |
|
|
Hej! Jag tror det kommer att funka även om jag själv inte skulle montera det man vill ju ha det optimala och i mitt fall är det 255/35 bak som gäller då. //Z3Kent. Min bil 2007 Länk |
|
| Jag kör med det på min roadster funkar utmärkt har aldrig tagit i. Däremot fram gick inge vidare fick gå ner till r18-35-245 | |
|
Jag har 235/35 R19 runt om på min roadster utan problem! Omkretsen håller sig inom tillåtna procenten! Det finns en omräkningstabell här till vänster under Diverse>Lathundar Min bil: Länk |
|
|
Arscher:Om man utgår från det som BMW rekommenderar när det gäller 17" bak= 245/40-17. Du har valt 245/35-18 detta är perfkt enligt min lista helt "noll" när det gäller rullomkrets. När du istället välje 245/40-18 så har du ökat rullomkretsen med 4% eller 8cm om du har 245/40-17 som referensdäck detta är alltså på gränsen får vara max över eller understiga 5%. Jag valde 255/35-18 de håller sig i 1.1% mot 17" referensdäcket. En kanonlista finns hos www.alltombilen.com. Lycka till //Z3Kent Min bil 2007 Länk |
|
|
Tjena grabbar!! jag stoppade på dom i bak och det var inga problem. Inget strul med antispinn eller dylikt. Tack för alla svar. Archer |
|
|
Utan att veta var du har för däck i fram så var det en omöjlig fråga att besvara. Mmm Coupe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.