|
|
|
|---|---|
|
Då jag måste bygga om min maskin ( hårt trimmad M20B25 ) för att den ska klassa in på rätt sätt i BMW Cup, står man ju nu inför lite funderingar. Framför allt handlar det om vilka stakar jag ska använda, det kommer bli en dyr vinter, och man vill ju hålla ner kostnaderna så mycket det går. Ska man anse att orginalstakarna är tillräckligt bra ( vi snackar begagnat, nya är dyrare än smidda ! ) eller ska man lägga till ca 6000 sek och köra smidda stakar, för "att vara på säkra sidan" ?? Motorn kommer att varvas omkring 7500 rpm, smidda kolvar, orginalvev ! Mer går väl knappt inte att varva, för då måste man väl byta vippor, ventiler och fjädrar etc...... Vore tacksam för lite tankar och tips !! --- Mvh //M artin Racern: Länk | |
|
Ingen som har en åsikt i denna fråga ? --- Mvh //M artin |
|
manneman |
Jepp! Jag har en åsikt om du funderar på just stakar! Jag har lång erfarenhet av tävlande både som egen och som mekaniker och rådet jag ger dig är att det finns bara EN firma du har råd att fråga ( oavsett hur rik eller fattig du är =). ) Kolla med Länk hittar du inte hjälp på antingen dina frågor eller material så finns det inte att få i detta landet! BMW ALPINA B12 5,0 Länk |
|
Jag skulle snarare säga.. Ring köhler, det han inte vet om trimning av bmw-motorer är inte värt att veta. Keep up the good work! |
|
|
jag tror ju att är hela bottendelen balanserad riktigt å org. stakarna är fräscha så ser jag ingen anledning att byta så länge de inte ska övervarvas.. Oftast när de går sönder på turbomotorer så brukar de väl krokna pga övertrycket? eller? Så jag hade åkt org. stakar! Min åsikt! Mvh UFfe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.