|
|
|
|---|---|
|
Hey! Jag har en BMW 320 i touring (02) med m-paket, supernöjd hittills men skulle vilja ha lite snyggare ändrör än dagens... Finns det några kromade ändrör, förutom ac schnitzers, att få tag på? Jag vill ha ändrör som är anpassade efter modellen och gärna så lite förlängning som det går... Är det ngn här på forumet som har monterat det på sina två utblås!? Eller ska jag satsa på ett komplett avgassystem? Välkomna med åsiket och svar! Mvh Anton "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?" | |
|
BMW har ändrör (eller avgasförlängare som de kallar det) för en billig peng. Beställde dubbla till min 328 och priset hamnade runt 300kr. Passar perfekt 100% och verkar vara av bra kvalité. |
|
|
hej, vet att 330 har kromade ändrör.. kollade lite tvärt på realoem. Länk Del 6 och 7 borde ju vara det du söker.. men sen om dom passar direkt på ditt utblås kan ine jag svara på.. Om någon kan bekräfta att dom passar så är det ju bara att fara på bmw och beställa dom. //v |
|
|
Grymt! Tack för hjälpen, killar! Chraswork; sitter ju riktigt bra på din pearl - slängde iväg en 5:a! =) Vaders; har du köpt dig en touring nu!? Nöjd? Eller det var kanske en dum fråga - klart du är nöjd! =) Kul i allafall! Ha d fint, nu ska jag till bmw! "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?" |
|
|
Japp.. köpte en igår i Uppsala faktiskt.. riktigt nöjd.. och bilen är i kanonskick. Hade ju inte varit fel med en 330 men 320'n går bra och är betdyligt billifare att äga. Fick helförsäkring hos Orginalförsäkring för 553:- i månaden (är 26 och bor i Centrala Umeå). |
|
| tvesola: Du kan väl berätta sen hur det gick och vad rören kostade. Tror jag ska köpa likadana till min bil också :-) | |
|
Runt 500kr kostade mina antagligen en bit under, monterade dit dem idag och de satt som en smäck. Se bara till så ni inte får de som är helt runda, de ska vara lite ovala ju. De ni skall ha till 320 är 18107500194 passar perfekt på min med M-paket dock bör det vara samma till de utan. Jag fick först fel ändrör nämligen de första var helt runda. |
|
| Kan bara säga att de rören till 330 passar inte på 320n alls. Har ett par sådana i en låda här och de är för stora. | |
|
cg1981; Kanon, vi verkar ju ha exakt samma bil så då är det bara att köra! Ska beställa imorgon, hann inte i dag... Instämmer ang. de ovala - de är mkt snyggare! Vaders; Grattis! Ja, den är betydligt billigare att äga försäkrings o skattemässigt o. även en aning "bensinmässigt"... Blev det m-paket elr!? Färg? "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?" |
|
|
Skiljer det nått på rören mellan en bil med och en utan M-sportpaket? Jag var och köpte åt min far på BMW och då sa han ett nummer först och sen fråga han om bilen hade M-sportpaket. När jag sa att bilen hade det fick jag svaret "Jaha, då ska du ha dessa" så hämtade han några andra istället. |
|
|
Jasså!? Mig veterligen, skiljer det inget men kanske har fel..? Ja, ja - bara de passar på en med m-paket så är jag nöjd... =) "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?" |
|
|
Kan tipsa om att ändrören (eller slip-on som de också kallas) finns förutom i krom även i antricitgråsvart. Jag har sådana på min 320 med M-paket, tycker att det passar bättre ihop med Shadowline-paketet, dessutom smälter de bra ihop med den svarta "diffusorn" nederst på bakstötfångaren. En smaksak vilka man väljer, men absolut 100 ggr snyggare än orginal plåtrör... /J |
|
|
Oj, tur du sa det - passar mig ännu bättre! Tack, "JohanD75"! "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?" |
|
|
Sådär, nu var ändrören beställda - ska bli intressant att se hur de ser ut i verkligheten! Beställde även en sänkningssats, toning, nya däck o hajfena idag! "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?" |
|
|
Lika bra att slå på stort när man ändå håller på ;-) Blev det kromade slutrör eller de i antracit svart? Du får lägga upp lite bilder sen på hur det ser ut om du tog antracit rören. |
|
|
Var på BMW idag o hämtade ändrör beställda per telefon. Han hävdade med bestämdhet att det var rätt rör men jag tvekade... Har inte M-paket men har ovala slutrör o dom jag fick var runda. Väl hemma hos bilen konstaterar jag att det var Fel! Ringde o dom kan inte förstå varför det blev fel,nu är ovala beställda o jag hoppas dom ska passa? Micke Flygpursern |
|
| Jag har har mätt på farsan 320 och slutrören på den är iaf 55mm x 65mm. Vet inte om det skiljer mellan olika modeller. Någon som vet vilka mått slutrören på en 330 E46 har? Jag tycker det ser mer runda ut än vad 320:ins gör. Kanske bara är en synvilla. | |
|
Vill bara lyfta denna tråd om det är någon som funderar på detta. Idag kostar dom 450:-/st. Alltså 900:- komplett. Sinnessjukt dyrt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.