|
|
|
|---|---|
|
Länk Vad tror ni.. täcks detta utav rostskyddsgarantin? Bilen i fråga är en 03'a. Bilen är verkligen kanonfin i övrigt så det lilla rost som synns där är verkligen irriterande. tack på förhand //v | |
| tyvärr inte: Länk | |
|
Ajdå.. jaja får väl betala det där då... men det känns ruskigt surt.. OK om det var en list av plast men det där är väl ändå något som räknas till karossen.. I princip alla andra bilar är ju lackade där och är "ett" med dörren. Ska fara förbi på bmw i Umeå sen och prata lite med dom. Blir nog så att jag byter båda på den passagerar sidan. Ska passa på och hänvisa till forumet och meddela att det är många som har detta problem på "nya" bilar. |
|
| Jag bytte på min 330 xi -01 för ett år sedan, jag har glömt vad det kostade, men det var inte speciellt dyrt. | |
|
Var på BMW Umeå i måndags och beställde 1st bländare.. På eftermiddagen upptäckte jag att en till var rostig så jag fick beställa en till.. Idag när jag vaxade bilen noterade jag att även bländaren på vänsterfram var lite rostig.. så det blir väl att byta den framöver också.. 3st rostiga på en 03'a..... |
|
|
Visst borde guiden för att byta bländare i 'Gör-det-själv' delen även fungera bra att gå efter på min e46? Mvh /V |
|
|
Nu har jag bytt två stycken bländare på min bil. Gick riktigt bra och inte speciellt svårt bara man är lite metodisk. Den jag byttre på framdörren var enklast.. bakdörren var svårare och själva gummilisten sitter betydligt hårdare. Skönt att ha det gjort inför vintern iaf.. Slänger upp lite rostporr :-) Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.