|
|
|
|---|---|
|
Igår kom regnet, och därmed problemet igen. Bilen går hur bra som helst men rätt som det är så bara lägger den av. Ibland så startar den direkt igen (rullstart), men ibland så är den tvärdöd i 30 sekunder. Men får stå och vrida på nyckeln ett antal gånger och tillslut så hoppar den igång igen som om inget hade hänt. Blir tokig, vad kan det vara? Jag har kollat kontakter och dunkat på reläer. Vilka reläer skall jag kolla (placering). Kan det vara så enkelt att det är en säkring som är dålig fast det inte syns och den krånglar vid fukt. Händer ibland även fast det inte är fuktigt, men till 90% händer det vid fukt. Tack på förhand / Jocke | |
|
Kolla så det inte är fuktigt vid tändstiften eller att du har någon trasig tändkabel som tar in vatten... Mvh Johan |
|
| Ingen trasig tändkabel och inge fukt vid tändstiften.... | |
rsarits |
Kolla fördelarlocket, hade en spricka i mitt en gång, med samma resultat, kolla även kontakter till tändspole, tändmodul och liknande, kan vara ärgat |
|
Jag har varit bort med locket ett par gånger och det ser hyfst ut (vill inte byta i onödan då det kostar 800:-). Inga synliga sprickor iallafall. Kontakter är kollade. Tändmodulen sitter väl integrerat i styrboxen på min? Kan det vara tändspolen? Eller rent av styrboxen? Har varit issär med styrboxen och avsynat den. Inga synliga fel, men så är väl sällan fallet... Tack/Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.