|
|
|
|---|---|
|
Ska ersätta min std bussningar (främre bärarm) mot polly-bussningar Hitta en tråd på " E48Fanatics " som tar upp jobbet Länk Snubben som doc. bytet har verkligen gjort det ingående, men det rör sig om en 330 E46. Jag passade på och kika under bilen sist jag besiktiga. Som jag ser det så skiljer bara chassie-staget, och jag är tveksam om man ens behöver ta bort på det på M3:an. Skulle vara mycket tacksam för lite tips/råd inför jobbet. | |
|
Uppdaterar tråden lite för den som kanske har idéer på att byta till Powerflex. Eftersom det var svårt att via generalagenten i Sverige få fram vilka bussningar som skulle passa min bil, så tog jag kontakt med Powerflex ( UK ). Efter rek från Powerflex så skaffa jag 66mm. Men ack, 60mm skulle det vara.. Att byta bussningarn på Mekonomen till 60mm var inga problem. Det var heller inget större jobb att ta bort de gamla. Problemen börja när jag skulle montera de nya Tog lite bilder och förklara mitt problem på E46Fanatics Länk för den som är intresserad. Fick snart svar från en snubbe som stött på samma problem med sin M3 E46. Med vissa mod. så sitter bussningarna på plats, men att byta till Powerflex på M3 03 och nyare är alltså inget jag kan rek. |
|
| dum fråga: vad gör Powerflex bussningarna som originala inte gör? | |
| p-car: Powerlflex bussningar "flexar" mindre än orginal. Dom är alltså hårdare. Ett par frächa orignal bussningar funkar fint på gatan, men kör man på bana med bilen så kan en hårdare bussning vara skillnaden till att bilen inte ska understyra. En hård bussning reducerar även att bilen "ålar" sig vid kraftiga inbromsningar. | |
| aha, tack för förklaringen! | |
|
Ska montera RUFF polyuretan bussningar på min M3 E46 i helgen. Ska vara bolt on och bättre än PowerFlex prylar. PowerFlex har inga bolt on till M3 E46 tyvärr enligt Forza. |
|
|
Powerflex är inte bättre än orginal, spara pengarna eller köp något annat. Det är min personliga uppfattning! |
|
|
UUCs nya control arms bussning är BRA! |
|
| Powerflexbussningarna ska i alla fall hålla bättre. Om man märker någon större skillnad är väl en annan sak. Till min bil var de dessutom billigare. | |
|
När det gäller bärarmsbussningar så är de bakre (powerflex) till M3 E46 helt i ok i mitt tycke. Dom är bra mkt hårdare en std, vilket ger en direkt kännbar skillnad. Passformen var även bra. De främre bussningarna är jag mer tveksam till. Passformen är rent ut sagt skit... Efter en massa slipande och trixande så fick jag mina på plats. Väl ute på vägen känns det dock helt ok. |
|
|
Om den ålar sig vid inbromsning, är det främre eller bakre bussningar som bör bytas? Vilket ger bäst effekt fram eller bak? Eller bör man byta både fram och bak samtidigt? |
|
|
Främre vid inbromsning bakre, då känns det som bakvagnen flyttar sig 10cm när man kör över ett brunslock eller dylikt. RUFF har FETA bussningar fram och bak till M3 E46 och med bra passform till skillnad ifrån powerflex och M3 E46. Fick slipa på powerflexen och fram så skippade jag monteringen då jag inte ville slipa på mina alu-bärarmar. |
|
|
Var kan man köpa RUFF? |
|
|
Via mig, jag e deras återförsäljare i Norden. www.ruff-racing.se kommer snart upp. Förhoppningsvis i nästa vecka. Men du kan se de mesta produkterna i min tråd på rejsa. Länk |
|
|
Har provat Powerflex på min fd 330Ci, fungerade bra dom första 1000 milen. Men sen ble det mer och mer glapp. På slutet hadde dom främre bussningarna blivit pressad framåt på bärarmen så at endast några millimeter satt kvar i hållaren. När jag tog dom bort förra veckan, kunde man se sprickor och en våldsam skillnad i hålets storlek efter turen framåt på bärarmen. Jag rekommenderar inte Powerflex, heller inte bak! -- "Trying is the first step towards failure" (H. Simpson) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.