|
|
|
|---|---|
|
Jag har en fabriksmonterad Webasto och möjligheten att styra denna från menyn med 2 timers samt Heating/Ventilation. Undrar nu om man kan köpa fjärrkontroll till denna eller om det bara är vissa modeller som det går på samt i så fall kostnad? Har även läst här på forumet att det ska gå att styra via tfn. Hur funkar det? | |
| Fjärr hör till,vissamodeller går att styra med tfn.Läs på Webastos hemsidor. | |
|
Det har säkert funnits fjärrkontroll till din men tidigare ägare har väl glömt att lämna med den. Jag hade en 540 -00 med webasto och där fanns det fjärrkontroll med. Körde enbart med denna, perfekt att gå fram till fönstret på morgonen och dra igång värmaren och sedan äta frukost och när man är klart så är bilen varm och go... ___ //Ulf |
|
|
Ok, tack för svaren... Ngn som vet vad det skulle kosta att beställa en ny fjärr då? //Henrik |
|
|
Jag vill ha en sån ja med fast till min E38 Klima,Navi,Tv,Elstolarfram+bak+minne,Xenon,svart nappa mm.. |
|
|
Billigaste Webastoprylarna hittar man naturligtvis i dess hemland, sök på www.ebay.de på "webasto t100" så hittar man senaste modellen av fjärrstyrning. Man kan också leta äldre begagnade t80/t90 kits om man vill komma billigare undan, se bara till att det är båda mottagare, sändare och antenn med. Inkopplingen till värmaren är enkel, en sladd för styrningen, samt plus/minus till mottagaren förstås. Det enda som kan vara bökigt är dragningen av antennsladden då antennen skall sitta i framrutans överkant. Men det bestämmer man ju själv hur seriös man vill vara med detta, riva inredning eller bara peta in kabeln så gott det går! Har själv en äldre t80 som verkligen når de 600m som det påstås, nya t100 ska visst ha en räckvidd på 1000m. / Micke "I love the smell of diesel in the morning" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.