|
|
|
|---|---|
| Satt en tvfree-kabel i bilen när jag köpte den och ska nu koppla in en dvd i bilen. Ska koppla ljudet via kassetspelarens ljudingång i radiomodulen som jag läst mig till här på forumet. Nu till frågan, hur vet jag om jag har overlayfunktion på min tvfreekabel? Har förstått att man ska hålla in klocksymbolen en stund och då ska bilden komma fram till det ljud man spelar? Fungerar det enbart när man har kopplat någonting till av-ingången eller ska det funka med en vanlig tvkanal också? | |
| Nu har jag kopplat in dvdn, och bild och ljud fungerar men jag får inte det inte att fungera samtidigt. När jag har på Tape hör jag ljudet men får inte fram någon bild genom att trycka på klockknappen. Har inte min tv-freekabel overlay-funktion då eller gör jag nått fel? kabeln ser ut ganska precis så här och den här har då overlay: Länk | |
|
Vart har du kopplat in video signalen? //tobmag |
|
| Pin 6 och 15 i den vita kontakten i videomodulen | |
|
Tror inte du kan köra ljudet via tape utan du måste nog använda ljudingången för AV (mono) //Tobmag |
|
| Jo, har man en tv-free kabel med overlay-funktion så ska man kunna köra vilken ljudkälla som helst till bilden..men får det inte att fungera så förmodligen har inte min kabel den funktionen...kolla länk Länk | |
| Troligvis inte............... | |
|
hej Jag har nyligen fått installerat skärmar i nack stöd och en dvd, men enligt dom så går de inte att att koppla ihop den med den befintliga skärm som jag har fram kan ni hjälpa mej med detta tack. Har en x5 4.6is med nav och stora stereo |
|
|
Hej! Absolut kan man det! Det är dock något jobbigare att koppla in så man får navigatorbilden och meny mm. men om du enbart vill ha bilden från TV-tunern etc så är det mycket enkelt, se mina tidigare inlägg för vilka kablar / pinnar som skall anslutas. /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.