|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har en 328 Coupe e36 -97 . Jag skulle gärna vilja veta hur man fixar en såkallad komfortöppning, (om det ens går) När jag håller in lås/lås upp knappen så händer inget, Är det ngt som BMW programerar? | |
|
vad är en "komfortöppning" för något? Är det att rutorna öppnas/Stängs? Få upp rutorna går iaf på min, men inte att få ner rutorna. |
|
yttryck |
menar du det här ? på min 328:a så kan man stänga alla fönsterrutor samt solluckan ifall man men nyckeln vrider om låscylindern på förardörren i låsläge och håller den i det läget i några sekunder. Då börjar rutorna samt solluckan stängas om dom nu är öppna så att säga..Men jag kan onte öppna respektive fönster , då får man använda resp. strömställare. hoppas det var det du menade annnars är jag väl ute o cyklar igor |
|
Nej du är inte ute o cyklar, Testa med din fjärrnyckel om det går , alltså med dosan, håll in lås knappen , så kan du stänga rutorna/luckan på avstånd, |
|
yttryck |
Åh f.n, det vistte jag däremot inte: Tack för tipset, trodde bara det gick med låsvredet. jag har BMW original larm installerat med fjärrnyckel, så det borde gå på min med. ska ut o testa senare under dagen. |
| jag har oxå bmw orginal larm, med fjärr,,,, och det funkar inte för mig,, =( | |
|
Den funktionen finns nog inte till E36 tyvärr :P Trodde det jag oxo men så verkar inte fallet om man kikar i instruktionsboken. Vet att det funkar på E46 dock. |
|
| jo kompisen kan göra det på sin 325 -95 , | |
| Har han ett original larm då? | |
| japp | |
|
Mina fönster går igen, men takluckan måste jag stänga för hand. Men tänk på att det tar tid! Man får hålla in knappen på nyckeln i flera sekunder innan det händer något! Så bara prova! Hade vart nice om det gick att öppna allt på samma sätt, för det kan ju vara så jäkla varmt i bilen nu under sommaren! (kanske inte just denna sommar då, men andra). |
|
| Hmm...funkar inte på min iaf. Bara med nyckeln i låset. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.