|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att montera E46àns gälar på min M3 nu när den ändå är nerplockad inför lack osv. Frågorna är: 1: Är det bara att kapa ur rätt hål i skärmen och sen montera eller sitter det "pressveck" runt hålen på E46`? 2: Fyller gälarna nån funktion på E46òrna eller är dem enbart kosmetiska? Undrar eftersom jag vill veta om dom är täta eller släpper igenom vatten osv, kan ju omöjligt vara bra att få in det innanför skärmen!! 3: Pris på nya hos BMW? | |
| En tanke är att det är nog många som inte vill köpa en M3a med sönderkapade skärmar.Däribland jag.Men du kanske ska ha den länge så att det inte gör något om du sågar lite i den. | |
|
Bilen kommer vara kvar i min ägo mååånga år framöver. Och ska bilen säljas finns det alltid ett par nya skärmar att hänga dit. |
|
Filip_J |
snälla jag ber dig, gör det inte. JAG kan sammanlikna det med att sätta på ett M3 emblem på en 316. Nu HAR du ju iofs en M3, men jag tror du förstår vad jag menar. Detta är vad JAG tycker, men gör som du vill =) |
|
Hehe jo jag fattar vad du menar. Har inte bestämt mig hur jag ska göra då jag inte vill riskera att bilen blir skadad förutom skärmarna då. vill alltså inte ha nån risk att vatten, smuts mm tar sig in. Enda anledningen till att jag funderat över detta är att jag tycker dem är snygga. |
|
pg_ice |
jo dom är snygga men bara på den bilen dom sitter original på :) att slänga på original grejor som sitter på andra serier än den man har är inte att tänka på här heller. bilen ser ut som ett billigt hoppkok tycker jag. första tanken när man ser att nån har gjort det du ska göra är att.."jag har inte råd med den nyare modellen så jag slänger på lite grejor från den så kanske folk tror att det är den modellen man kör" |
|
Gälarna sitter där för att släppa ut värmen från bromsarna. I princip är det bara att kapa upp ett hål. På originalgälar ser det ut som om kanten är invikt, men det finns att köpa på eftermarknaden som har en kant runt, som på min bil Länk fast jag har målat kanten svart, den är kromad annars. BMW CS #5206 |
|
Filip_J |
jag får huvudvärk. =) |
|
Ok tack för hjälpen. Får nog va eftersom de då fyller en funktion orginal och inte är täta vilket kommer göra att skit mm tar sig in. |
|
|
vad är det för skit du är så rädd för ska komma in?.. som inte kommer in när du redan nu kör med den... lär juh vara en marginell skillnad. /mvh jocke |
|
|
Stora mängder vatten, grus & sand mm. Det säger ju sig själv att det inte är bra med ett öppet hål rakt in och att det släpper in mer skit än om det inte finns där. När skärmen monterades bort, blev jag överraskad av hur rent där va eftersom jag vet att nederkanten är ett ställe där smuts gärna samlas. Roligt är att jag bad om monteringsinstruktioner, men än har det bara trillat in ett tacksamt svar på detta. Däremot åsikter om hurvida det är snyggt eller inte finns det tydligen många. Det är ju trots allt så att vad ni än tycker så bygger jag bilen till mig själv. Tex så får folk huvudvärk <-- Att bli dålig av så lite som att läsa denna tråd tyder på ren överkänslighet och personen i fråga kanske ska hålla sig borta från datorer eller sluta läsa allt som inte handlar om en orginalbils uppbyggnad. Finns även åsikter om att man inte kan montera delar från nyare modeller eftersom det ger sken av att jag egentligen vill ha en nyare, men får helt enkelt nöja mig med en E36 pga för liten plånbok. Som svar på de så vet jag inte vad jag ska säga annat än, att jag hade kunnat köpt en riktigt fin M3 E46 med högst 2000 mil på mätarn för de jag lagt på min nuvarande. Men inte hade jag fått roligare med den.. Jag har hellre en lite billigare bil och lägger resten av pengarna på att köpa delar eller bara hålla bilen i toppskick. Jag vill inte ha en bil som ser ut eller är som alla andra, vilket hade blivit fallet med en E46. |
|
|
Go 4 it om du känner för det... Skulle du sälja bilen ngn gång och behöver 2 skärmar är det ju ingen katastrof direkt eller hur? Tycker personligen som du att det är roligt att ha ngt speciellt i riktigt fint skick, gärna om man har gjort det själv... Löjligt att tro att man försöker bygga om bilen "till" ngt, hade också haft en fin M3 E46 isf redan... Jag har köpt originalgälarna till min men jag kanske har andra planer så är du intresserad kan jag ta en allvarlig funderare på att sälja dem... Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Jag tycker m3/m5 gälar är ganska snyggt bara de ser ut som orginalgälarna och inte några billiga självhäftande saker. Har funderat på e60 m5 gälar på min 528 men har dragit mig pga att det är svårt att få till kanten runt gälarna. /// Kristian |
|
|
Samma här, visst går det men det är lite jobb som sagt... Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Tack för era svar. Jag hade enbart tänkt montera orginalgälar, då det är dem jag tycker är snygga. "Klistra på" produkter har aldrig känts aktuellt. Jag tror dock jag struntar i gälarna då jag absolut inte vill ha in mer skit och vatten än vad som tar sig i på en orginalbil. Skulle troligen gå att göra orginalgälarna täta genom nån smart lösning men vi får se hur det blir. |
|
|
Originalgälarna har en plastkopp på insidan av hålet. Plastkoppen har en massa småhål i sig men jag tror inte det innebär att ngt kan ta sig in. Konstruktionen blir som på nya M3 om du använder originalgälen skulle jag tro... Btw, hade du trimmat din bil ngt? Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
| a_wingard73.. det ska finnas kopior som inte fyller någon funktion utan är bara till för utseendet.. vissa av dem är täppt på baksidan(insidan av skärmen) så det kommer itne in något där | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.