AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
940

530 d motorn slocknar vid 3500 varv

Pe
3
PelleN
530d touring -99
Jag har vid några tillfälle råkat ut för att motorn stannar under acceleration, vid ca 3500 varv så händer det att motorn bara slocknar.
Den startar direkt igen så fort man slått av tändningen och startar om den.
Vid några tillfälle har den även varit svår att starta.
Är det någon som har ågon idé vad det kan vara och om det har samband?

al
22
albert 3
X5 3.0D -06
Tanka upp bilen så du har mer än 15-20 liter, blir bilen bättre så är det troligen någon av pumparna i tanken. Har nämligen samma symtom själv.
Pe
3
PelleN
530d touring -99
Nu har jag testat med att tanka fullt.
Problemet kvarstår.
Vid acceleration så händer det väldigt ofta att motorn slocknar vid ca 3500 varv.
Det kanske är bränslepumpen ändå?

pf
5
pfage
Alpina D10 biturbo-01
120D- 08
Jag har samma problem, så jag ringde till BMW och frågade vad det kunde vara, fick till svar att det är troligen en givare och att jag måste komma in med bilen. Jag fick tid till den 22:a september (OJ!!) så därför skajag åka till en mindre verkstad i dag och han kunde tydligen kolla BMW så vi får se i kväll om han hittade nått.
Pe
3
PelleN
530d touring -99
pfage

Har du fått några nya tips om felet?
Har ni hittat något som åtgärdar problemet?

pf
5
pfage
Alpina D10 biturbo-01
120D- 08
Nej , Han hittade inget fel , men han kollade bara felkoderna i Torsdags. Ska lämna tillbaka bilen nån dag nästa vecka, Då skulle han gå igenom bilen ordentligt. Hittar han inget då så får jag åka med bilen till BMW.
10
Jäänis
530DA Touring -99
vet att detta är en gammal tråd, men jag undrar om du har löst ditt problem? har nämligen samma symptom på min 530da -99 touring.
pf
5
pfage
Alpina D10 biturbo-01
120D- 08
vi bytte bränslefilter och luftfilter ,, sen blev den ok...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.