AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.375

Byte till vanlig stereo i e39

er
79
eric.and
525iA Touring -02
Hej

Jag har sökt i frumet utan att hitta något som ger mig svaren.

Jag tänkte köpa mig en ny stereo till min bil 525 -02 och ska då köpa en kåpa så man kan sätta in en enkel DIN stereo.

Jag provade och skruva bort originalkåpan 4 skruvar 2 i nederkant och 2 i överkant. men det gick inte att lyfta ur den. Det värkade som om den fortkarande satt fast någonstans? Finns det någon skiss hur man tar bort originalkåpan?

Kan man ta bort luckan som gömmer originalstereon eller blir det ett glapp när man installerar den nya kåpan?

BMW följer inte utvecklinen, dom leder den!
er
79
eric.and
525iA Touring -02
Lyfter denna tråd i hopp om att någon kan hjälpa mig?

Är det lätt att installera en radioram från BRL "Facia Adapter 400FP0600"?
Tar man bort "originalradioramen"?

BMW följer inte utvecklinen, dom leder den!
Förmodar att du har en Businesstereo.
Inga kåpor osv tas bort. Börja med att lossa MID-panelen under den öppningsbara luckan. Dra loss volymratten och lokalisera en torxskruv som vrids ett kvarts varv till vänster (återfjädrande). Nu lossar panelen och kan tas ur, ev får du hjälpa till med nåt tunnt föremål och få ut vänsterkanten föst osv. Därefter lokaliserar du de två yttre insexskruvarna under luckan som håller själva stereon. Lossa flera varv utan att skruva ur helt, sen kan du dra ur stereon osv.
Luckan får tas bort och monteringsramen monteras in, sen kan du montera en stereo i DIN-format osv.
Allt finns beskrivet ett flertal gånger på AP och andra ställen på nätet, även med bilder osv, testa t.ex bmwtips.com

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.