AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
877

Vad betala för en 318 E46 -99?

Letar fn. bränslesnål pendlarbil och har hittat följande objekt via en kollega som kan vara intressant.

Vad skulle panelen värdera följande bil till? Övriga åsikter och ideer tages tacksamt emot.

BMW 318i E46 (118hk) -99
11000mil Sv-såld, fullservad
Silvermetallic
Komfortpaket+16-tums BMW alufälgar.

Tanken skulle vara att behålla bilen i 1-2 år för att sedan sälja den.

Nackdelen är förstås avsaknaden av de bekväma sportstolarna men de fanns väl knappast att få så tidigt som 1999 på instegarna??

Tacksam för svar!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja,det känns ju spontant som en bli kring "det 70'",men ändå...skulle jag vara helt nöjd med ett sådant köp skulle jag bara vilja ge 60' ;)

Nee...70000kr ca verkar som ett helt ok pris för en sådan som gått så förhållandevis lite...
Frågan är om han släpper den för det...kanske en smula för lågt värderat av mig..

Mvh Janne.
Tack för svaret Janne.

Jag är lite inne på ditt spår, mellan 60-70kkr hade jag kunnat tänka mig att betala, bilen är trots allt snart 8 år gammal och jag är lite osäker på hur det är med den känsliga framvagnen och rosten på motorhuv samt baklucka.

Eftersom jag inte tänkt ha bilen mer än 1-2 år och kanske på min höjd köra 3500mil blir den ju ingen extrem långmilare som 10-åring heller och borde gå att sälja relativt smidigt.
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Rekommenderr denna bilmodell. Snål som f-n, mycket komfort och skön att köra och åka i.
Mullret: Det är därför jag tänkte att den skulle passa utmärkt som pendlarbil. Månadskostnaden, även inklusive värdeminskning, ligger faktiskt i paritet med Golf IV 1.6 av samma årsmodell och mil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.