|
|
|
|---|---|
axelsson |
tjenare. tanken rymmer 55 liter, jag tankade i 53 liter, reserven lös ej. Sen gick jag in och betalade på oKQ8 sen då jag kom tillbaka så droppade/ran det bensin under bilen. jag gick in igen och bad dem komma och sanera.. sen puttade vi tillsammans in bilen i gds hallen, jag såg ingenstans på tanken underifrån... inga slangar vad jag kunde se? det verkar komma uppe från tanken lr nått sånt? kanske vid påfyllningsröret? Hur som helst så körde jag vidare och efter ett tag slutade det droppa/rinna. Kan det ha varit så att jag fyllde upp hela påfyllningsröret också och så är det därifrån det läkt? OBS, jag köpte bilen för 2 veckor sedan och har aldrig tankat fullt innan. Säljaren sa dock inget om detta! Tacksam för erfarna.. |
|
Kan mycket väl vara den "skarven" mellan påfyllningsröret och tanken. Den är av gummi så den kan mycket väl ha spruckit. Sitter med 2 st slangklämmor. den sitter välldigt nära tanken om jag inte minns fel, så läcker den så kan det nog troligtvis läcka runt 1 liter. Jag skulle kolla detta. |
|
axelsson |
yess det ska jag! Tack för svaret!! /axelsson |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.