AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.250

Varför fungerar inte min Bluetooth

Sida 2 av 2
Ow
113
Owjan
320d (F30) -2012
navi;
Jag hae ingen knapp på mittkonsolen. Min telefon hittar bilen men jag kan inte ta emot samtal eller något. Jag har en BMW orginak telefon i mittkonsolen. Var sitter knappen???
na
630
navi
BMW325xi -06
Jag är inte säker på en X3, jag har hört att det ska fungera med knappen i ratten, den som har ett ansikte på.
Det ska visst fungera på X5, så kanske det är lika på X3.
sv
42
sven-august
530 Da Touring-03.
Bilens kod? är det nr som kommer upp när jag söker, och hittar: BMW + 5 siffror? i min mob vid pairing. En sak till, pairing står det i dis, men det pågår i all oändlighet, antagligen gör jag fel (som vanligt hehe) . då är frågan vad för fel.
Mvh P
Önskar mer tålamod i julklapp.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
I bilens utrustning ingår en manual för Bluetooth-pairing samt den kod som behövs för att verifiera telefonen ihop med bilen, ungefär som en stöldskyddskod till radion. Det är dessutom bara vissa telefoner som funkar med bilen, alla de som det finns hållare till.
Mvh
Asken
Er
216
Erik N
MB E350CDI BlueEfficiency 4Matic kombi -12 Avantgarde AMG Sport Edition
De femsiffriga numret du får upp är från ditt chassinummer, de är alltså unika för bilen. Koden du ska knappa in för att para ihop finns på ett blad som ligger i instruktionsboken för handsfree.
Om du inte har bladet med numret kan hitta det på Bluetooth-modulen bak i bilen. Du får lossa på skivan mellan luckan till reservhjulsbaljan och ryggstödet för att hitta den. Skruvarna sitter under plastlock i fästöglorna för bagagesurrning. Koden står på en lapp på modulen.

Med vänliga hälsningar
Erik Nyström
Er
216
Erik N
MB E350CDI BlueEfficiency 4Matic kombi -12 Avantgarde AMG Sport Edition
En sak till: Om du har problem med "pairing" kan det vara bra att starta om den i bägge enheterna. D.v.s. tryck på knappen i armstödet i bilen och sätta på "sök efter Bluetooth-enheter" eller nåt liknande i telefonen.

Med vänliga hälsningar
Erik Nyström
sv
42
sven-august
530 Da Touring-03.
Hejs!
Jag letade bland mina tyska papper, och vips hittade jag "Bluetooth passkey".
"Sök och ni skola finna" jojo, skall kolla om jag får igång det hela i morr,n.
Tills dess, tack för visat intr.
Peder
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.