|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett hårdare ljud i lådsan som och det känns lite i växelspaken på de lägre växlarna 1 och 2 kanske även lite på 3:an. Låter/känns mer när man belastar med gas eller motorbroms. tänkte att det kanske att det kunde avhjälpas något med oljebyte, vet ej om det någonsin är gjort i låda eller bakaxel. Vad rekomenderas för olja? Det sitter en dogleg Getrag låda på bilen. Sinker | |
|
Hej Sinker. Förmodar att det är du som har köpt "den röda" som varit till salu en längre tid , grattis till en trevlig bil :) Du ska nog kunna använda Castrol SAF-XJ ( 75/140) i bakaxeln och TAF-X( 75/90) i lådan Hälsningar Ando Gunnarsson |
|
|
Hej Ando Jag bytte olja i lådan och hittade en del spån formodligen från lagret mellan backen och ettan, tyvärr hittade jag även en del av en kugge av ett växel drev. Jag kommer att riva lådan i vinter och hoppas att det är backen eller ettans drev som är trasigt, hörde att de andra dreven ej finns att få tag i vare sig hos getrag eller Alpina. Sinker |
|
|
absolut OT. Så det är du som kör runt med skönheten!! Är det Ejneborns gamla du köpt? ha de/benke-nu med V8-försedd e21 i skallen :) |
|
|
Ja det är korrekt :-) Sinker |
|
|
AG - Är du säker på TAF-X då det är en olja avsedd för transaxlar i framhjulsdrivna bilar, den rekommenderas dessutom specifikt inte för "vanliga" växellådor till bakhjulsdrivna bilar. Syntrax Universial (dock delsyntet) eller SMX-S borde vara ett bättre val. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Tryggve . Nja jag vet inte det ! Länk Vad jag förstår så är det en olja som är ok att använda i M-Modeller osv . Men jag kanske har fel ? Hälsningar Ando Gunnarsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.