|
|
|
|---|---|
|
Saknar instruktionsbok så jag undrar hur mucket olja det går i motorn? ska byta turbo idag och har ca 6-7 liter olja, undrar om det räcker?? [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] | |
| 7 skall ju räcka..tror inte det var så mycket.. | |
|
har för mig dom rekomenderar 7 - 7,5 liter om man bytar filter också... men har du i 7liter lär det ju räcka... mvh Danne 390Nm - oljebrännare! nu med 20" 'igen' Länk |
|
|
6,75 ska det vissta vara enligt bmw, vet dock inte om det är med filter som jag med ska byta... [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Hej. Varför behöver du olja för att byta turbo??? Jag hade lös turbon på min gamla bil utan att behöva nån olja.. Föresten kolla noga så att turbinen går lätt när du satt turbon på plast och skruvat fast wastegaten, jag hade problem med det kommer jag ihåg, var nått stag mellan turbon och motorn som kom fel när jag skruvade, helt omöjligt att se... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
behöver ju itne byta olja, men det är ju att rekomendera med ny turbo.. och jag har inte haft wastegaten borta, utan bara satt dit en hel utbytesturbo.. staget du menar är nog det mellan tryckklockan och wastegaten.. so reglerar laddtrycket helt enkelt. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Ok. Nu hajar jag... jo det är det staget jag menar. Fan va jag hade problem när jag satte tillbaka min turbo staget hade kommit fel och jag fattade ju inte vara när turbinen inte gick att röra när jag dragit åt dom 2 bultarna i framkant... Världens lättnad när jag hittade felet... Jag var skraj att jag hade simmat ut på helvetes djupt vatten... Lycka till med bytet iallafall... föresten vad fick du ge för turbon? Jag skulle få min renoverad för 1500-2000 spänn... Det var att Ture Marklund i Piteå, som sägs vara bäst i landet på turbo... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
hmm, menar du att turbinen var låst=? det verkar konstigt.. jag gav 4200 + moms för utbytes. hade blivit en 1000 lapp billigare om jag hade skickat iväg för renovering, med det tar ju längre tid.. men då är den ju helt renoverad och som ny.. billigare än på verkstan.. han som fixade den åt mig sa att mitsubishi tar 25 tusen för at byta en turbo, så bmw har nog minst samma pris.. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Mängden olja skall vara 6,75 liter med nytt filter. Dessutom skall man alltid byta filtret också, bortkastat att byta olja annars! |
|
|
Hej. Jo turbinen var låst. Fan va dyrt att låta verkstad fixa det. För det är ju inte direkt svårt att ta lös och sätta dit den. För mig tog det bara 45min och jag är ingen hejare på att mecka... Det kan vara så att Mitubishis turbo sitter svårt till.. hade en kompis som bytte på en Celica och det tog en hel dag för han och han är mekaniker... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
| dannej: ture marklund i piteå inte har du möjligen ett tele nummer till denne man?? | |
|
Isåfall kanske du ska fråga mig för det var jag som tog upp namnet... Han har nr:..... fan jag har inte kvar det på mobilen. Men nrupplysningen har ju numret... han ture är föresten Liza Marklund (författarens) farsa.... Nu vet ni de... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.