|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska beställa de grejer jag behöver till bakre stötdämparen, för att få den att sluta skramla mot hjulhuset. Ska väl även köpa ny knapp till elrollon och kanske lite plastpluppar och -skruvar. Det ser ut som det saknas lite delar i låsmekaniskmen till bensinlocket också, tänkte kanske ta dem också. Tänkte köpa på www.realoem.com. Någon annan i Skånetrakten som ska ha nått när jag ändå beställer, så kanske vi ska beställa ihop? Eller någon som har ett bättre (dvs snabbare och billigare) ställe att beställa grejer ifrån? | |
| Lite paneler ska jag förresten köpa också tänkte jag. Knäckte så klart dem när jag hade allt ute... | |
| Hmm, kan man beställa delar på realoem? Jag har bara använt det för att kolla upp artikelnr och sen gått till BMW och beställt? | |
|
Jaha, det är jag som är dum i huvet... Det stämmer. Vet inte varför jag förutsatte att det gick att beställa därifrån. Nu har jag artikelnumren i varje fall. Då var det inget... Pratar med BMW imorgon eller så. |
|
|
HannesL: Fick du samma pris hos BMW som det står på realoem? mvh |
|
|
skall du beställa lite mer prylar kan det löna sig att beställa på Länk missa dock inte frakt,tull o moms Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
| Tack Johan får kika på det, jag tror det totala värdet hamnar på kring 1500 SEK så det är frågan | |
|
Priserna var ungefär samma för de flesta delar jag beställt. Några är dock dyrare, t.ex. bränslefilter som skulle kosta 187 kr enligt Realoem och 350 enligt BMW. Funderar på att ringa BMW igen för att säkerställa att priset inte är för två stycken. Frågade dock "per styck?!" när jag ringde. Mannen som svarade i telefon var "från verkstan" och kanske inte hade full koll. |
|
|
Tänk på att priserna på REALOEM är i dollar och valutor fluktuerar. Reservdelarna tillverkas och exporteras från EU(Euro) samt att i USA har de inte moms på 25% samt det läggs till lokala "sales tax" därborta istället. Alltså mycket som kan påverka priset hemma hos ens egen handlare. Mvh Asken |
|
|
Ja det är en del som påverkar priserna men jag ville egentligen bara jämföra lite så att inte BMW tar ut några fantasisummor för lite plastdetaljer. mvh/Rolle |
|
|
Jag skulle endast beställa 3 plastartiklar till mittkonsolen sä det är inga superdyra grejer men vid ett snabbt jämförelse så var det ingen större skillnad på priserna hos bmw och hos näthandlare i USA och då adderade jag inte till momsen, frakten och tullavgiften. Blev faktist förvånad att vissa reservdelar så pass billiga på BMW. Men det är väl bara och tacka och buga. Mvh/Rolle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.