|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag funderar på att lämna in bilen för en hel lackering. Bilen är svart utan metallick,jag har fått ett pris på ca 25-30 tusen. Jag har aldrig lämnat in någon bil för hellack vad bör jag förventa mej att få för resultat. Hur brukar lackerare göra med lackskarvar vid dörrarna. Eller är det något man för polera bort senare hos någon rekond firma. | |
|
Glömde det här...... Som sagt har aldrig gjort det här tidigare och vill inte bli blåst. Har pratat med lackeraren och han sa att dom lyfte listerna vid dörrarna när dom lackade bilen och att huv och bagagelucka och speglar och fronten togs bort och lackades separat. Hur är det med dörrhantagen ska jag kräva att dom tar bort dom med. MVH |
|
| Det normala är att samtliga lister,handtag mm tas bort. Om möjligt bör även listerna runt vind & bakruta plockas bort så man kan lacka ordentligt. Plastdetaljer brukar lackeras separat. Lackskarvarna får du i själva dörrgångarna, om de nu ej lackar dessa oxå, men då måste dörrarna av... | |
|
Mitt tips är att lämna bilen för en helpolering hos DITEC först och vänta till i höst, de har mindre att göra då och det blir inte dyrare då.... Om du dessutom byter vindruta till en klimatkomfortvindruta hos gamla BMW ÅF i Linköping som vassast i länest enligt mig som kräsen kund, knackar alla bucklor hos automiracle.se så har du en halvt ny bil till 1/4 av kostnaden, det är cash management. Mvh Asken |
|
|
"Gamla BMW ÅF i Linköping" Hackefors bil? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.