AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.447

vilka symtom kan man få av dålig koppling

Visa användare
82
frasse M5
E30 Turbo -89
Tänkte höra mig för lite om kopplingar på M5 e39. Finns de någon som har fått vibrationer i driv linan på sina bilar.Kommer vid 1500 varv o sen försinner de. Vet att man kan få de om de inte är orginal koppling.
Mvh Frasse M5

Visa användare
82
frasse M5
E30 Turbo -89
Kan de va svänghjulet som är på väg att ge upp
Mvh Frasse M5

Kan också vara stödlagret som du får vibrationer av.
Stödlagret ger en vibration till en början för att sedan låta i kardantunneln/mittkonsollen.
Nr 7 på länken:
Länk

Extra info: Avgasupphägningen är på bild nr 6 och det låter som ett "klonkande" i fjädring/stötdämpare när de är slut:
Länk
Visa användare
82
frasse M5
E30 Turbo -89
Jag glömde skriva att jag har vibrationerna även när bilen står still. Gasar jag upp bilen till 1500 varv så kommer de.
Tack för tipset om avgasupphängningen Bmw-lelle.
Ska kolla upp de.
Mvh Frasse M5
Då är jag nästan säker på att det är avgasupphängningen jag länkade till. Har för mig att det går åt 2 stycken.
De nya är av kraftigare modell än de som satt på.
Du kan be någon trycka med foten på ändrören när du har vibrationerna så märker du om de slutar. (tror vibbarna kom lättare om man stod i uppförslut)
Jag hade samma symptom som dig så det är troligtvis felet.
Visa användare
82
frasse M5
E30 Turbo -89
jag kollade upphängningen idag och de var helt så de måste va något annat.
Jag tror de är något med kopplingen. Den är stum som fan ibland när man ska trycka ner pedalen.och ibland går de knappt få i växlarna precis som den inte kopplar ordentligt. Vibbarna började samtidigt som kopplingen blev konstig.
Mvh Frasse M5
har du ett dubbelmassesvänghjul på m5:an?, jag har för mig det och isåfall så finns det risk för att det är den som gått eftersom dom symptom som du beskriver om överenstämmer med dom som kommer när fjädrarna i dubbelmassesvänghjulet går sönder

min bmw 324td hemsida Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.