|
|
|
|---|---|
|
Efter att bilen nu har stått stilla en vecka pga sem så går det nu knappt att köra den. Så fort den kommer upp lite i temp så rycker den och går orent så fort jag gasar lite. Vid jämn gas på ca 2000varv går den väll ok, men mer är det inte. Har haft lite "känningar" av dessa problem tidigare och då bytt Rotor o fördelare(dock biltema), bränslefilter, tändstift, tändkablar, Insugsbälg samt gort rent LMM utan minsta förbättring. Vad ska jag göra nu? | |
| bytte du inte stiften innan eller efter den började gå dåligt..? och vad är det för stift..? | |
| De tänddelar jag nämnt bytte jag förra sommaren. Kommer inte ihåg vad stiften heter. Kamaxelgivaren, kan man göra rent den motvs och vänta sig att den ska fungera bättre eller är det bara att köpa ny om det nu är den som spökar? | |
| kolla vevhjuls givare och gör rent den.. sitter snett nedanför fördelaren o räknar kuggar.. har som tur är inte behövt pilla på kamaxelgivaren än så det vet jag inte.. | |
|
Kopplade ur batteriet och gorde rent vevhjulsgivaren, kamaxelgivaren, de två tempgivarna som sitter före kylaren samt gorde även rent Lmm`n igen. Nu går det att köra bilen utan att bli oxtokig... Den går mycket bättre än förut men absolut inte perfekt. |
|
|
kolla så du inte har nån vätska kring tändstiftens botten vid toppen, det ger överslag och konstig gång i maskinen. /mvh jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.