AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.414

Lacken förstörd på m3 [e46] - hate jealous people

Sida 2 av 2
co
85
cosmossvart
Z3 2.8 Roadster -98 (såld)
Även jag kan varmt rekommendera Frittes som gjorde ett oklanderligt jobb med min bil! Optiskt så blev det minst lika bra som orginallacken.

Z3:an nylackad Länk
A2 i Gustavsberg har alltid flertalet exklusiva sportbilar utanför (mest Porsche) så de vet nog hur man hanterar en lackspruta skulle jag tro.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Jag ska hämta min hellackade cab på onsdag hos Blombergs på Lidingö som inte lackar själva utan lämnar till frittes som jag tolkar det. Kan återkomma med rapport senare i veckan med omdöme. Jag nöjer mig bara med toppenresultat och eftersom min bil är saphiresvart så syns nog minsta lilla miss. Hoppas bara på vackert väder på onsdag...

Niklas

Fransosen
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Så, nu har jag hämtat bilen!

Vilken känsla att köra BMW igen, har haft svår abstinens i dryga två veckor.

Åter till topic. Den var verkligen schysst på alla sätt. Nu ska jag väl erkänna att jag inte haft tillfälle att verkligen skärskåda jobbet, det blir ju mörkt så tidigt nu för tiden.

Men det ser mycket bra ut, inga rinningar eller apelsinskal eller andra konstigheter. Nyanskillnader finns inga, inte konstigt av två skäl. Bilen är dels svart, dels är den hellackad. Har heller inte kunnat se några noppor, men ska så klart kika närmare i em, i bättre ljus.

Så tills vidare kan jag bara säga att Blombergs (Frittes) har gjort ett toppen jobb. Nu ska den bara vidare till Polerkungen Jörgen för en polering och lackbehandling för den att få till den sista finishen.

Niklas

Fransosen
ja det är trist med avundsjuka och förstörda bilar

här nere där jag bor (Belgien) så är folk oförsiktiga och klantiga. De öppnar dörren i min bakre dörr, drar väskan med metallsaker mot min bil, backar in med sin dragkrok i min killes bils främre bumper etc etc i all oändlighet. Jag vill inte parkera där det finns folk längre... Här är det vardagsmat att komma ut till bilen efter ett restaurangbesök och hitta en buckla eller skrapad sida. Jag bara väntar på något allvarligt *bah* (bucklan jag fick av en annans dörr, den var rätt liten)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.