|
|
|
|---|---|
|
Hej Har hittat en 525iT -04 E61. Bilen är importerad och finns hos en firma. 6600 mil, Automat, silvermettalic. Svart skinn, elstolar, panorama, NAVI/TV, adaptiva kurvljus, rails, regnsensor, PDC fram/bak. Vad är rimligt att ge för en sådan bil? Själv säger jag runt 250tk. Är det rimligt? På vilket sätt kan jag enklast kolla milen? Maco | |
|
250 tkr är en rimlig nivå. Milen kan BWM kolla. Skicka gärna med länk till bilförsäljare med alla uppgifter så blir det enklare. Kolla regnr mot www.vv.se och www.bilpriser.se E |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Det låter som väldigt lite mil på en så välutrustad bil. Av egen erfarenhet vet jag att kortmilarna är dyrare i Tyskland än i Sverige, så jag är klart skeptisk. Du måste ringa BMW i Sverige och be om utdrag från reparations- och garantidatabaserna, samt helst ringa och dubbelkolla att servicarna i serviceboken verkligen är genomförda. Jag tror knappast att en ärlig sådan kostar 250' besiktigad och klar hos bilfirma i Sverige, snarare 275-280' med tanke på utrustningen. Det vore till stor hjälp att veta vilken firma den står på, och gärna en länk. Mvh Johan |
|
« Tillbaka | » Skriv ut « Föregående | Nästa » Årsmodell: 2004 Reg datum: 2004-08 Mil: 6.600 Timmar: Färg: Silvermet Fordonstyp: Kombi Antal bäddar: Längd: Totalvikt: Slagvolym: 0 Motortyp: Växellåda: Automatisk Drivmedel: Bensin Effekt: Pris: 259.000 Extrapris: Pris ex moms: Info: Automatisk växellåda, Svart helskinn, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Antispinn, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Elstol förare med minne, Elstol passagerare fram, Eltaklucka, Panoramaglas, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, Larm, LM-fälgar, Multifunktionsratt, Navigator Proffesional (GPS) med TV, PDc fram och bak, Adaptiva kurvljus, Rails, Regnsensor, Servostyrning, Sidoairbag, Cd-växlare, Stereo proffesional, Skinnklädsel, Stolvärme fram, Vinterhjul - dubbpå 16" alu, Sommardäck på 18" alu helt nya!!, Xenonstrålkastare, Yttertemperaturmätare m.m. Toppskick !!! FörsäljareAutosyd - Jönköping Telefon: 036-129384;Emil 0707-533000;Robert 0707-295866 Fax: 036-308550 E-post: autosyd@telia.com Ni hittar oss på Bangårdsgatan 4 i Jönköping. Våra öppettider är Mån-Fre 10.00-18.00 Lunch 12.30-14.00 Lördagar 11.00-14.00. Vi erbjuder upp till 24 månaders garanti.Vi arbetar med Swedbank och Wasa Kredit AB i finansieringsfrågor. I Juli har vi stängt lördagar samt veckorna 28-29 » Handlarens övriga fordon » Karta / vägbeskrivning Kan inte det här med att länka riktig....:) Tyvärr så finns det ingen bild... Maco |
|
|
Maco: Antar att det är denna bil? Länk |
|
|
Maco: kopiera länken och klistra in den i svarsrutan, så visas det som en [Länk] Mvh Mikael |
|
|
Japp starre Det är denna bil. Har alltid varit emot importbilar pga allt man hör. Men vad jag förstår så finns det sätt att säkerhetsställa mätarställningen. Är ej främmande att importera själv, men efter koll på både BMW.de och Mobile.de så tycker jag inte att priserna skiljer så värst mycket på E61. Tycker personligen att svensksålda exemplar hos aukt. Bmw handlare oftast på tok för dyra kontra utrustningen och milantalet. Tyvärr så verkar E61 vara det enda alternativet för mig efter provkörning av Audi A6 2,0T, Passat TFSI och olika E39... |
|
|
Som Johan säger ovan: Kontrollera bilen histora. Nypris för en 525 kombi är runt 380 tkr sen får du lägga till om du skall ha utrustning. En så enkel sak som farthållare är inte standard på en BMW 525 i Sverige. När jag frågade på "nypris" på en 525 så räknade säljaren med att jag bör lägga till minst 40 tkr för "nödvändig" extrautrustning. Bilen är strax över tre år gammal och gått 6600 mil. En enkel tumregeln är att bilens pris halveras var tredje år, så 250 tkr är inget överpris förutsatt att bilen är i det skick säljaren annonserar ut den. E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.