|
|
|
|---|---|
| Höll på och fippla idag med att fixa pixlar osså lyckades jag ta lös flatkabeln som går från kretskortet till glasplattan. Kan man bara sätta tillbaka den eller måste man vara supernoga? | |
| Ingen som vet? Jag tänkte nämligen pröva med ledande lim och sätta ihop det. Det är den del av flatkabeln som skall fästas på kretskortet som jag måste försöka trolla dit. | |
|
Den är förseglad med värme. Om du har lossat den ofrivilligt så har det tunna limskiktet också rivits bort. Möjligen kan man korta av den någon mm om de mörka ledarna fortfarande är hela, om man tittar mot en lampa så ser man. Att limma på en höft med ledande lim är inte lätt, varje ledare måste hamna exakt rätt på motsvarande yta på kortet, det får inte bli nån överledning mellan dom heller. FP |
|
| Hej, igen, tänkte bara uppdatera min tråd här. Jag rengjorde skiten på oxid och sedan satte jag fast den på kretskortet med klämman där och nu funkar den alldeles utmärkt. Det var inte så krångligt, men händerna får inte skaka allt för mycket bara :) Nu är det bara att hoppas att det håller ihop *peppar, peppar* | |
|
OK, bra. Då pratar vi inte om den typ av kabel som jag beskriver. Om den skjuts in i en avlång hållare osv och låses med en klämma så är den löstagbar, dock inte alltför många gånger. FP |
|
|
Vilka pixlar var det och vilken bil är det? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.