|
|
|
|---|---|
A-N |
Hej, Troligen en vanlig fråga men jag skulle ändå vilja be om hjälp avseende import från Tyskland. En 330, 328 eller 325 (E46) Ci Skinn 00-01. Vad ligger priset på 250-300+? Om man satsar på en nyare bil känns det som riksen är mindre att man bli blåst på milen, eller? Vad, i korta drag, bör man mer tänka på? Vilket försäkringsbolag bör man satsa på för en importbil? Andreas |
|
Länsförsäkringar fungerar bra tycker jag. Om du skall ha de riktigt fina bilarna så får du nog räkna med: 325i -01 = 250' 328i -00 = 240' 330Ci -01 = 290' Köp från aukt. BMW handlare Hör av dig om du vill ha hjälp med import (har bra kontakt mot handlarna i Tyskland). |
|
A-N |
Tack för infon. Lite dum frånga men vad är egentligen skillnaden mellan 325 och 328, motorstorlek? men de ger väl samma kraft? |
|
Högre vridmoment i en 328 plus en extra hästkraft. Motorvolymen är den samma... who dares wins... |
|
|
A-N : Det är mer kraft i 328:an än i nya 325:an. 280nm (328) mot 240nm (325) i vridmoment. Jag tycker det är en nackdel om du satsar på 330Ci som är att du inte kan ha 16" vinterdäck. Minst 17" pga. bromsarna... |
|
A-N |
Det hade jag naturligtvis ingen aning om. Känns som 328 CI kan vara en bra val då? Hur mycket dyrare blir ett par 17" vinterdäck gämfört med ett par 16", om man satsar på en 330? Och i pengar, vad får man räkna med att försäkringspremien går på? Bara mellan tummen och pekfingret..... |
|
Jag betalar ca 6500/år för min 328i 1999. Rätt okay tycker jag. |
|
|
Coupé brukar bli rejält mycket dyrare i försäkring. Jag tycker att 4-dörrars är lika snygg + mycket mer praktisk och billigare i försäkring. |
|
|
DM-marken/Euron är ganska dyr vilket gjorde att jag till slut köpte svensksålt En -01 har ju dessutom gratis service och köper du den genom BMw handlare och finansierar lite via BMW finans så får du prova på fsg hos Dial för 450 för ett halvår. På 330 touring så kändes det som om slutkostnaden på tre år skulle bli till den svensksåldas fördel... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.