|
|
|
|---|---|
|
Bilens förra ägare påstår att bilen har m-chassie. vilket han säger sig ha upptäckt när han skulle montera en sänknings-sats på bilen. Men i utrustningslistan så finns det inte med. Finns det något sätt att enkelt se om det sitter detta monterat utan att plocka ner halva bilen? | |
|
Svart innertak i antracit små M-märken vid sidoblinkersen. Har den original M. kjolar och front så borde den ha även chassit. Mpower |
|
|
Ok. Hm har inte svart innertak. Men har m-spoiler, kjolar, lister speglar osv. Men det finns heller inte med i den utrustningslista jag fick från BMW när jag var dit och "skaffade" en. Bilen är dock importerad så jag vet ju inte om BMW sverige har all data på bilen osv. Kan ju vara så att dessa delar är monterade i efterhand och därför inte finns med på listan. Varför jag undrar detta är pga att jag skall byta stötdämpare och måste ju då veta om det sitter m-chassie eller om det är original. |
|
|
Det troliga är att det sitter sportchassie på den.. är det ett riktigt M-chassie så ser du det på främre fjäderbenslagringarna som är i offset gentemot hålet i innerskärmen. Enklaste sättet att se skillnad på ett standardchassie och ett sport-dito måste vara att mäta tjockleken på krängningshämmarna. Du kan ju alltid kolla om utrustingslistan sitter kvar under baksätet...om du inte har gjort det vill säga.... Mvh Janne |
|
|
ok. har kollat under sätet men hittar inget där. Hm mäta krängningshämmarna är ju iofs ett bra sätt. skall ta och göra det. vet inte om jag förtod rätt, men det övre fästet för stötdämparen fram skall alltså inte sitta centrerat om det är M-chassie? sitter den i mitten original? |
|
| Jag trodde utrustningslistan satt under den främre passagerarstolen eller hag jag fel? | |
| Bara ringa till en BMW återförsäljare och ge dem ditt regnr så plockar de fram det på datorn på nolltid. | |
|
Ja men jag har ju redan varit till en BMW återförsäljare och fått ut en utrustningslista. Bara att läsa vad jag skrivit. Och där finns inte m-chassie med. Men som jag också skrivit tidigare så kan det ju vara monterat i efterhand och då finns det ju alltså inte med på någon sådan lista. Det är ju därför jag vill veta hur man kan se det på lättaste sätt. Hittade inte mitt skjutmått så jag har inte kunnat mäta krängningshämmarna. |
|
|
På min e36 -92 sitter lappen fast på undersidan av baksätets sittdyna iaf. men jag vet att det finns andra som har den under framstolen... tror det är nån 5 serie som har det... Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.