AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.059

tempmätare i topp, samt motor och växelnödsprogram?

Skulle justera kylarvatten nivån o räkade klabba lite... då uppstod detta problem? vad göra... fukt i nån kontakt eller?
ingen?
nu i eftermiddag har problemet kommit och gått ett par ggr... skumt
mr_camitz
"klabba lite"?

exakt vad gjorde du? fyllde på? justerade kylarslangen? tog bort kylaren?
finns många vägar att gå på.

personligen fick jag upp kühlwasser prüfen (checka kylarvattnet) i displayen för att systemet inte var tätt, slangen frn expansionskärlet hade spruckit och vatten läckte ut.

mvh
/allan
det rann lite vatten vatten ut med kanten... skulle fylla på i expansionskärlet, inget annat.
tänkte meddela vad felet berodde på! det hade dessvärre inte nåt med att jag klabbade lite kylvätska, utan felet var betydligt mer omfattande än så... om det va otur el inte får jag nog aldrig reda på.

jag lämnade in bilen på Bmw, första diagnosen sa kombiinstrumentet, det byttes, sedan sa det att det fanns missar på radioläget i tändningsenheten, då byttes bottenkontakten, då funkade bilen bättre.. inte lika mycket störningar i systemet... sedan kom ett av 3 felmedelanden tillbaka till och från igen (motornödprogram) och när det felmeddelandet fanns aktivt så fick man ingen kontakt med DME boxen, så den byttes också ut... efter det bytet och 12000kr senare så går bilen perfekt igen, rent av så går hela bilen bättre, antar att kanske kan ha med ngn uppdaterad programvara i DME´n

Bilen är dagsläget till salu då den kostat mig 22400kr sedan i slutet på mars, jag tycker inte det är skäligt att en "kvalitetsbil" av denna kaliberl ska kosta i runda slängar 4000kr/mån i reparationskostnad, så mycket körglädje är det inte så det uppväger det priset, då kan jag likagärna åka ford focus.

/Peter
M3
87
M3limo95
Bmw 520D e61 -08
Hur långt har din 540 rullat i dagsläget?
ca 19000mil
btw... numera såld =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.