AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
742

En fråga ang. aktivering av kod för att starta motorn!

Be
136
BeNnaN
Mercedes E300de 2019
BMW 120i M-pkt 2019
Hej.. hade lite svårt att komma på en bra rubrik!

Har en m5-e39.
Läste i instruktionsboken om att man tydligen ska kunna aktivera en funktion där man kan lägga in en kod för att förhindra att andra ska kunna starta motorn föutom än själv.
Är det ngn som använt den funktionen eller är det jag som missuppfattat allt?
Nu sitter jag på jobbet så jag kan inte kontrollera det jag läste i helgen.. men om ni vet det får ni gärna svara.
Hoppas jag formulerade mig rätt...
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Nu vet jag inte hur det är på just din bil, men på min E24 kan man knappa in en kod (code står det på knappen) i OBCn som gör att bilen inte kan startas utan att koden anges igen. Förutsatt att man har stora OBCn finns detta även i tex E32 och E34, så varför inte i E39?

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Jag har en 16:9 skärm så jag vet inte hur det är på bilar utan skärm men på min M5.a så "lyser" CODE up när jag slår av tändnngen. Vandra ner med högra lilla ratten och tryck till så aktiveras funktionen. Sen får Du välja en kod med 4 siffror. Aktivera.
När Du sen skall starta bilen så plingar det till och bilen vill ha koden för att kunna starta. Tryck in koden, sedan deactivate. Klar att starta.
Se till att du kommer ihåg koden för annars får du litet problem, men dom går att lösa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.