|
|
|
|---|---|
|
Nu finns en provkörning av BMW M5 touring med massor av bilder på Länk Mvh AutoPower.se | |
| Läckert värre. Som vanligt är bilderna verkligen kungliga! | |
| Suuuuuck.....bara till att börja skrapa trisslotter!! Annars förblir den nog bara en dröm, tyvärr :( !! | |
| jepp, och ju mer trisslotter du skrapar, desto längre ifrån drömmen kommer du. | |
|
Underbar bil och underbar artikel, men - EN enda bild på skuffen?! Artikeln handlar ju om Touring och då hade det ju vartit passade med fler bilder på själva skåpet. Här finns en rätt mysig film. :-) Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Av frälsta, för frälsta. Välskrivet och snyggt, men hade kunnat vara en del av BMW's marknadsföring. Tyvärr, frammanar inte mer intresse än en snabb skumläsning för min del. Men motorljudet är underbart :) |
|
| samma bil som AMS testade för ett tag sen, var den inte lite sönderstressad när det blev AP's tur? om inte så är det nog redigt schysst kvalitet i bitarna efter alla turer med galna motorjurnalister :) | |
| Man beöver bara lyssna på den där motorn, spelar ingen roll vilken bil den sitter i :) | |
|
Hehe , får väl som Alpina-entusiast trycka ner er lite ( ;-) ): I senaste nr av tyska AutoMotorundSport testas BMW M5 t mot Alpina B5 t. B5 är vinnaren, och vad som är den tydligaste skillnaden, är användarvänligheten. Som de skrev , B5an har man roligt med alla dagar i veckan, medans M5 passar bäst en söndagförmiddag. |
|
|
Bra skrivet Mattias, ditt bästa jag läst hitills. Kändes fräscht och medryckande. Dock kunde du kanske i en bisats eller så, tackat dina arbetskamrater som hjälpte dig att testa baksätes komforten. Vi tackar alla för den "nära döden" upplevelse vi fick. |
|
|
Ake P: Har inte läst testen men har läst samma slutsatser på andra håll och personligen skulle jag också välja en B5 framför en M5 även om jag tycker M5:an har en klart kaxigare utrstrålning. Men i många fall är det ju en fördel att vara diskret;) ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Ja, M5an är kaxigare , men jag personligen tycker att en kompressormatad V8 passar bättre i den typen av bil. Jag ser framemot den dagen när BMW bygger en 2-sitsig sportvagn med V10an i. Synd att BMW inte bygger ett "skåp" med diesel-V8 som sitter i 745d, den motorn är mer i tiden på en vardagsbil än högvarvig V10. 545d hade varit något , med finputsning av M-avd eller Alpina och 400 dieselhästar och mkt vridmoment ( 750 Nm i orginal-745d) |
|
| Huuuija, ryser i kroppen! Vilken brutal bil, kanske man skulle börja spela på lotto!;) | |
| bor numera i linköping så jag passade på att åka förbi bmw där... vad får man syn på där då, jo nämligen en m5 touring.. den ser brutal ut och är grymt grymt snygg... som vanligt ett kanon reportage av autopower | |
| Absolut! Grym skribent, kanske funderar på att arbeta för en tidning?;) | |
| Om jag vore lite tätare skulle jag köpa en direkt, vad är livet utan launch control? fan vilket onödig stenkul grej !!!!!!! | |
|
Grymma bilder! Såg vart bilen kommer ifrån, mycket trevlig bil har nämligen kört den själv ett par ggr. |
|
|
Programmer, utan diffbroms blir de rätt jobbigt med att få ner V8ans kraft när det ska svängas lite i B5an. // MVH Jocke |
|
| Sedan en tid tillbaka, går det att få diffbroms på B5orna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.