|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! La upp en tråd igår om att det förmodligen var något strul med kopplingen. Nu är jag helt säker på att det är kopplingen som spökar, den håller på att ta slut. Som de flesta vet är ju orginalkopplingen till M5 e39 underdimensionerad. Så min fråga är nu vilken koppling man ska satsa på? Någon som har något tips? | |
|
Underdimensionerad tycker jag inte!!Beror nog lite på föraren oxå! Min har precis slagit över till 7800 och kopplingen i still going strong |
|
|
original duger väl? Kolla: på 5:an o 6:an skall nålen på hastighetsmätaren röra sig snabbare än varvräknarens (på fullgasax) om kopplingen är bra. |
|
|
Fråga på m5board.com, där finns det fler M5 E39 ägare, några har garanterat uppgraderat. M5 E39 är den mest? kända bilmodell med kopplingsras/problem så att säga original duger känns helt malplacerat, 540i har en koppling som är på gränsen vad man kan acceptera, medan M5 E39 har en underdimensionerad. Mvh Stephan |
|
| Håller med om att kopplingen verkar klart underdimensionerad. Att den håller 7800 mil är en självklarhet i mina ögon (om inte alla mil är lagda på strippen) Tyvärr så låter som de flesta bara håller runt 10.000 mil av de inlägg och bilannonser jag läst. Jag hade klart satsat på en starkare koppling. Min koppling var på upphällningen innan jag sålde min M5 e39 vid knappt 12.000 mil. | |
| om man köper en starkare koppling, tar växellådan mer stryk då eller är den kopplingen som tar allt? | |
|
Min har rullat 10 000 mil nu. Visst beror det väl lite på föraren med, men man har ju inte en M5a för att köra lugnt 24/7. Kör man lite race osv då och då så går den ju till slut eftersom den faktiskt är underdimensionerad. Frågan är bara vilken race/sportkoppling man ska satsa på. Får väl höra mig för på m5board med. |
|
|
Länk -Fri fart på Svenska motorvägar NU- |
|
|
Länken blev lite felaktig, men Motornord har förstärkta kopplingar till M5. -Fri fart på Svenska motorvägar NU- |
|
|
Den värsta dom hade där på motornord pallade 630nm. Sen har jag hittat en här: Länk Den pallar 700nm. Den verkar rekomenderas för kompressormatade m5or, så den räcker kanske till? :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.