|
|
|
|---|---|
|
Denna för att vara exakt: Länk Tänkte skriva ner lite info om den, mest för att inte nån annan ska behöva göra några misstag eller så. Karossen är bra, några få skavanker på vänster framskärm men inte nåt allvarligt. Omlackerad 1998 och underredsbehandlat så rost finns inte. Koppling och växellåda kändes också helt ok. Tyvärr slutar det roliga där. - Motorn tickar/knackar, tror det är kammen som är sliten. Oljan i den är fräsch men det verkar inte hjälpa. - Ventilkåpspackningen läcker, härlig doft av bränd olja när man kör. - Grenrörspackningen läcker - Avgassystemet är reparerat med avgasbandage på två ställen - Inga lampor, förutom varningsblinkers, funkar - Kupéfläkten går bara på full effekt - Både förar- och passagerarstolen satt löst, kändes lite som att sitta i en gungstol - Mystisk svart fläck på förarstolen (ljus tyginredning) och tydligen hade det läckt ut lite batterisyra på passagerarstolen. Fråga inte varför nån haft ett batteri där.. - Framkofångare från en 88'a så den passade inte alls. Stort glapp mot karossen. Så.. Jag vet inte vad ni anser men jag bjöd hälften av vad han ville ha och åkte hem. Tvivlar på att jag får nåt samtal från honom mera.. Och just ja, hastighetsmätaren funkar inte heller :) | |
|
Man får vad man betalar för, och fina E24 under 60-70 tkr är icke vanliga :) Tack för tipset. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
| Mycket sant, tyvärr hade säljaren "råkat glömma" berätta det mesta av vad jag räknade upp. Därför som jag slängde upp tråden ;) | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Även om bilen är fin för övrigt,men med dessa defekter,är den inte värd det begärda priset! Springer lätt iväg i kostnader med el/elektronik fel av denna typ! MVH Patrik "Snart gift!" |
|
Vad tror ni om denna Länk Det som verkar skumt är ju att det är en 635 med manuell låda från 79. Enl modellguiden så fanns ju inte 635 och manuell förns 83 eller nått sånt? Jag erbjöd nämligen att byta mot min 520 plus pengar. Men jag kanske ska akta mig? Nån som vet nått om den bilen? |
|
|
635'ans första år var -78 och hade som standard en 5-växlad Getrag 265/5.70 så det är ingenting skumt med det. Det kan vara bra om man gör en liten förundersökning innan man komprometterar en annons. Här finns en bra källa att ösa ur. Länk mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
Det var ju det jag hade gjort innan jag skrev inlägget Magnus. Hade du kollat upp i modell guiden Länk att det stog "endast automat från 78-82" innan du svarade? Det står heller inte att 635 fanns 79, därför undrade jag om det var nått fel i annonsen. Från 83 står 635 med möjlighet till en manuell låda. Ber om ursäkt för mitt korkade inlägg Magnus Melkersson. |
|
|
Ok. Om man går efter AP's modellguide så blir man förvirrad så jag kan förstå din fundering. Det kanske är läge att AP förtydligar modelguiden? mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
Är det inte kanske bättre att försöka hitta en e24 >83 baserad på e28 karossen? Vet inte om rostskyddet som skulle vara bättre på de icke-karman (stavning?) byggda spelar så stor roll idag men tillgängliheten på reservdelar är väl större på en e24 >83? Undrar hur illa ställt det är med denna: Länk Lite småfix, lack osv skulle man kunna få fixat för en rimlig peng i Tallin. Bara en tanke. |
|
|
MD Jag tittade på den 635an i våras.Den är inte vacker. inredningen är väldigt sliten. Motorn är renoverad sa han,men det är väl vad som är bra. Det är alldeles för mycket att göra på den. Kom ut på blocket på 39t,sänktes till 29t då jag tittade på den. Mvh:Jonas B. |
|
| Brynet: Jo, den är tydligen såld nu också.. Ja, man ska ju inte förvänta sig att hitta en fin e24 i dem prisklasserna direkt. Men ett bättre objekt borde man kunna hitta, nått att fördriva vintern med (och tunna ut plånboken på också för den delen). Minns också den från i våras faktiskt. Tyckte att den vita färgen klädde e24:an fint. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.