|
|
|
|---|---|
Fido |
Har en fin-fin 635csi, E24, med en manuell växellåda i behov av genomgång. Jag fann metallflis i lådan vid oljebyte. Söker någon som är duktig och pålitlig. /Fido/ |
|
Hur mycket metallflis var det? Är lådan svårväxlad? Ger den ifrån sig missljud? Om lådan funkar felfritt kan du nog tuta och köra länge till utan att nåt händer. Skulle lådan behöva repareras är nog det enklaste och billigaste att helt enkelt byta till en bättre begagnad. Lådorna från 528 och 535 tror jag passar rakt av. |
|
Fido |
Hej Jugga! Jag tror att metalldelarna kommer från en låsring. Den har säkert fastnat någonstand och fördelats till centimeterstora bitar. Lådan går i övrigt fint, inga missljud. Dock är det något kärvt att få i växlar varför misstankar kan riktas mot synkringarna. Jag är dock ingen expert på något vis utan letar efetr någon som verkligen kan sin sak. Lådan är den 5-växlade med ettan nedåt. Dessa växer inte på träden, så därför kan det vara idé att titta på en lättare renovering. Dessutom vill jag helst hålla bilen i dess originalskick. Mvh Thomas alias Fido /Fido/ |
|
Hej! Kolla med Anders Fridh på "Speed & Autoteknik" 08 360003. |
|
|
Är det en Getrag finns det bara ett ställe: Peder W på Mobimech. Välkänd "hovmekaniker" bland racingfolk med diff och lådproblem. Tror han kan fixa andra märken oxå. www.mobimech.com Tror inte ngn med hans kompetens slår priset heller. Hälsa! Andreas "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.