|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har exakt samma problem som petrus i denna tråden Länk på min 325Tds. Har tänkt att gå över spridar slangarna och kolla upp för pumpen. Men nu undra jag hur jag hittar den och får väck den | |
| det sitter en svart plåt lucka bak under baksätet på sedan kombi borde va samma lossa dom små skruvarna ta bort locket sen lossar du bränsle slängarna samt el kontakten skjut plåt blecket på el kabeln bakåt så lossar kontakten sen sitter det en svart stor plast mutter lossa den genom att knacka med ett dorn etc.. sen har du pump och flotör hus bara att lyfta ur obs tänk på att fästa gummi packningen i tanken innan du stoppar ner pump huset! annars blir det knöligt och få ner och dra muttern! | |
|
Tackar!! Luckan är på högersidan? |
|
| själva pumpen sitter med ett snabb fäste nere i tanken bara att trycka in bägge plast låsen på en gång sen dra uppåt | |
|
och den skitpumpen kan du ta bort och förbikoppla lätt om du vill, jag har nog snart skrivit 50ggr om det,hehe här har du bilder på skiten :Länk och förpumpen: Länk min bmw 324td hemsida Länk |
|
| Kan man alltså koppla förbi den och sätta dit en universial? | |
|
Länk kan vara skit i silen bild nr 3 |
|
|
Pumpen verkade ok och lagom mycke skit i silen. Tog bort kåpan och det förekom fukt runt två spridare, dom två närmast fronten. Är det returslangarna som läcker eller kan det komma från spridaren? |
|
| tvätta rent ordentligt byt slangarna kör ett tag och kolla om det fuktar igen om så är det spridarna | |
|
Har sprutat såpa vatten på spridarna och det bubblar sig vid en av dom, den närmst fronten. Det bubblar precis mellan spridare och topplock. Är det bara hylsan som behövs bytas eller hela spridaren? |
|
| köp en ny men ej från bmw köp från bosch verkstad dom är billigare! | |
|
Bytt lite koppar brickor vid spridare och lite slang. Den år svårt att starta när det lutar så blir nog förpumps byte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.