|
|
|
|---|---|
|
Det började med att det regnade in och kontakterna i LKM löstes upp av regnvattnet. Bytte till en ny LKM av rätt version (efter att ha bytt till ett antal av fel version...). Hade pixelfel i textremsan i huvudinstrumentet, så bytte huvudinstrument (modellen med "ryggsäck" så behändigt att flytta runt den). Lekte med Carsoft 6.5 och körde bl.a. Coding E39/E38 och gjorde lite småändringar, funkade utmärkt. Upptäckte i samband med det att det var avbrott i kabeln för I-bus i kontakten till LKM, reparerade detta. Någonstans i samband med dessa förändringar, jag tror Carsoft Coding med avbrott i kabel till LKM, så upphörde felmeddelanden i textremsan att dyka upp och något "pling" hörs inte heller. Själva textremsan fungerar och håller man ner knappen till höger så dyker Test Nr 1 etc upp. Kort tryck på knappen ger dock inte längre Checkkontroll OK och när lampor och sådant ger upp så är det inte bilen som informerar mig om det utan vänliga medtrafikanter när man parkerar och så. Jag oroar mig lite för att inte se meddelanden som "stopp - lågt oljetryck" eller "låg oljenivå". Det enda bestående fel jag har vid felkodsavläsning är "40 - Thermische Ol Niveau Sensor", jag har kollat kabelstammen och kontakten och det förefaller inte vara kablefel så jag räknar med att detta fel är genuint och skall byta vad jag tror är givaren, Nr 6 här: Länk Synpunkter på vad som kan vara fel med att diverse felmeddelanden inte längre visas eller om någon annan upplevt något liknande vore båda av stort intresse. Mvh Björn Bilblogg: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.