|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har upptäckt vilka magneter m3,ans valsade skärmar är,"speciellt" bakskärmarna. Detta är väldigt tråkigt på en sån här fin och trevlig bil. Är det vanligt på alla er som kör m3,or och är det någon som funderat eller gjort någon lackering för att få bort det?? Jag har carbonsvart lack och kan tänka att det syns lite extra på min bil. förövrigt har bilen rullat 5000 mil nu och är som ny invändigt och utvändigt, förutom dessa förbannade stenskott. Mvh Emil | |
|
Har också en carbonsvart e46 M3a. Samma sak med min. Bakskärmarna är fulla av små stenskott. |
|
|
Jag har sett än fler nu och har upptäckt att det är standard på alla M3,e46or Har också upptäckt att det "STORA i mina ögon" är väldigt lite jämte vad jag sett många andra M3,or ha... |
|
|
En gång i tiden hade man stänkskydd och var tvungen att ha enligt lag och det var väl att fler vägar då inte var belagda och att skona bakomvarande, senare försvann dessa krav och många ansåg att det inte såg så sportigt ut så mycket av den här varan försvann också med EU:s inträde, men jag har stänkskydd på min bruksbil en 99a och 15000 mil och är hur fin somhelst utmed sidan och allra helst där stensprut brukar komma är vid bakhjulets utbuktning av karossen så tyvärr finns nog ingen hjälp i den här frågan om man själv inte utrustar sin bil för att motverka dessa skador i lacken mvh Uffe/bildock |
|
|
Hej såg era problem med sten skot och kan ju tänka mig att det är fram däcken som slungar stenar back på skärmarna. Har kanske en lösning om ni är intreserad, gjorde egna stänkskyd en gång i tiden till min gammla 325a, tog och maskerade med maskerings tejp på sparklådan fram vid hjulhuset, sedan tog jag en kartong bit och ritade av formen på sparklådan upp mot skärmen, efter de tog jag och förde över forman till en aluminium bit och kapa ur den tills den följde bilens orginal linjer med lite överskjutning. limade sedan en tun gummi duk på baksidan, och borade 2 små hål i plast inerskärmen, där jag popnitade fasst en distans med gäng hål i, sedan görman motsvarande hål i alu stänk skydet och skruvar fast de, klart. Kan länka till en bild om jag hittar dom i garaget, kan ju med fördel pulver lakas i bilens färg för att smälta in helt. MVH Fricke |
|
|
När jag köpte min Z3:a såg jag att den hade valsade skärmar och sedan hade man målat på med någon form av "gummifärg", det känns precis som däck när man pillar på det. lyckades tillslut lista ut vad det var, det fanns på fogpatron på en färghandel här i stan. Det stelnar och får samma konsistens som däck, stenarna studsar bort så att lacken klarar sig. Det används tydligen som tätnings/utfyllnadsmassa när man bygger bilar, ska vara övermålningsbart också. Fast kanske en fördel om bilen man ska behandla är svart :) |
|
|
Kanske ska tillägga vad det heter, 4cr 5100... Det är riktigt kletigt att jobba med innan det stelnar men funkade bra med en avklippt liten pensel och maskeringstejp. Jag har utökat skyddet lite på min bil så att det täcker all plåt som är i skottlinjen i hjulhusen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.