AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
920

Någon som vet var acceleration sensorn sitter?

Hej!
Det lär sitta en acceleration sensor under högra främre stolen men jag kan inte hitta den. Någon som vet? Kanske sitter den i/under golvet?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

En vaddå för något?

Min kärra:
Länk
En accelerometer som ingår som sensor i DSC (Speed sensor). Har förmodligen art nr: 37146770204

Ska även finnas en DSC sensor under vöänstrastolen också med art nr: 34526764018

Kan inte hitta någon av dom...

Det skulle kunna vara min föredetta men hon satt (i) den högra främre stolen.... Hihi, sorry kunde inte låta bli.

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
"Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. " Rolig!!!
Nummer 14 (ACCELERATING SENSOR) på följande länk:
Länk
Ursäkta men vad gör en sådan manick?

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Förmodligen talar den om för systemet om bilen glider i stället för rullar. Om sensorn känner av en acceleartion åt något håll som inte stämmer med vad det borde vara vid en viss hastighet och sväng radie så kanske DSC kan gör nått åt det?
Jag är rätt så säker på att den mäter sidoaccelerationen.
Fräckt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.