|
|
|
|---|---|
|
Jag misstänker att min diesepump har pajjat. Tidigare la bilen av kanske 5-10 sek under körning för att sedan gå normalt. Ibland kunde det vara 5-10 min innan den startade igen och gick som vanigt. Några ggr startade den men gick bara på låg tomgang utan att påverkas av gaspådrag. Men nu startar den inte alls. Men jag funderar på (hoppas) att det kanske kan vara den elektriska bosterpumpen som spökar. Har för mej att den skall gå igång när man slår på tändningen? Har skruvat bort inspektionsluckan i golvet i bagaget (Touring) men kan inte höra att den går. Tånkte mäta om strömmen kommer dit, men fattar inte hur man lossar elanslutningen. Kör så det ryker | |
| det sitter ett plåt clips på el anslutningen för detta bakåt så lossar el kontakten.men du behöver inte mäta räcker med att lyssna om pumpen går skruva av tanklocket och lägg örat imot samtidigt som någon annan vrider på tändnings läget till start läge 2 då skall du höra ett surrande i ca10 sekunder,men detta är ingen garanti för att pumpen är tät den kan läcka.det kan vara reläet som styr pumpen men det märker du när du lägger ström direkt på anslutning. | |
| kan va silen"stål filter i botten på pumpen som har görat igen massa skit med åren sätter sig där! | |
|
Lyckades mäta att från det att tändningen slagits på och ca 10sek är det ström på ett av stiften, men inte något ljud från pumpen. Hur får man loss/ut pumpen? Kör så det ryker |
|
| Gänga upp "locket" på tanken, pumpen sitter fast i botten av tanken i nån slags plastram, man ska klämma ihop 2 st "plastläppar" på vardera sida om pumpen, sen är det bara å dra den uppåt. | |
|
Nån som vet om det är samma pump till bensin o diesel? Kör så det ryker |
|
| nej det är ej samma | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.