AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.154

M-ratt till E34 med airbag

Tjena, jag undrar bara om det finns M-ratt till E34 med Airbag!
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

Länk

satt inte den i m5 -95?
mycket möjligt, men då finns det altså en sådan. kan man köpa den från skroten med airbag eller dom får ej sälja det?
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

om du hittar en får du säkert köpa den , brukar vara ganska ovanliga
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Nej det där är ingen M-ratt. M-ratt med airbag ser lite annorlunda ut, jag ska se om jag hittar en bild på den.

__
Bilblogg:
Länk
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

Länk

menar du den fast med airbag?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
M-ratt med Airbag: ---> Länk

ser något annorlunda ut än vanliga Airbagsratten. M-ratten har lite bättre grepp.

Däremot så finns det faktiskt en del M5 bilar som såldes utan M-ratt, t.ex. kalles M5 ---> Länk som har den vanliga airbagsratten.

__
Bilblogg:
Länk
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

japp den här du menar

Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
precis, den jag menar.

__
Bilblogg:
Länk
Ja, den menade jag, passar den alla E34? med airbag då asså?
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

1995 fick e34orna nyare rattar och en helt annan släpring så dom passar inte ...men nån kanske vet ifall det går att bygga om?

rattarna innan 1995 passar rakt av mellan bilar med airbag och likadant mellan bilar utan airbag

det är olika storlekar på rattstängerna på bilar med och utan airbag, förmodligen för att försvåra för folk att flytta mellan rattarna...men det går med en adapter...

vad har du för ratt i din? och vd är det för ratt du vill byta till?

är rätt insatt då jag nylingen grejat mkt med ratten på min bil ;)
okej, jag har den ratten. Länk
vill gärna ha en M-ratt med airbag som passar utan större svårigheter.
det finns ingen addapter så man får på M-ratten från E39 till E34?
formulerade lite fel. ingen som vet ifall det finns någon addapter så man får på M-ratten från E39 till E34?
Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
Jag undrar också samma sak. har köpt en e34 med airbag och eftermarknadsratt som jag inte vill ha i. jag köpte då en ny fin original M5 ratt för att sen inse att den inte passade då min bil hade airbag.

Skillnaden ligger i att E34 med airbag har en rattstång med 21mm i diameter för den spline:sade fastpunkten och en skruv för att fästa ratten och E34or utan airbag har 17mm i diameter och en mutter som fäster ratten.

Jag vill ju såklart ha en fin originalratt men hur ska man göra.

Är det någon som vet hur stort hålet vid infästningen är i andra rattar, typ e36, e39, e46 osv? nån borde ju gå att få att passa.

jag köpte också en ny rattstång till min e34a men insåg att de skulle bli för krångligt att flytta över tändningslåset osv.

någon som kan sprida ljus och kunskap?

Fi
149
FiatluX
530iA Touring -95
Han här kan: Länk

I luv my Beemer !

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.