|
|
|
|---|---|
|
Bilen det handlar om är min M3 från 94. Den läckte bensin varje gång jag startade bilen så då lämnade jag in den för rep och efter det slutade den att läcka & jag körde varje dag. Sen efter 2 veckor så lät jag bli att köra bilen på 24h och upptäckte då att när jag startar så läcker den lite en liten stund. SEn läcker det inget mer på hela dagen eller dagen efter. Men låter jag bilen stå en dag ostartad så läcker han igen. Det verkar vara ungefär samma ställe som innan om man kollar vart fläckarna hamnar. Dvs under bakkanten av motorn. Vad är det? Varför just när bilen stått en dag orörd och aldrig annars? | |
pg_ice |
samma fenomen på min trodde soppa lukten vid kallstart skulle försvinna när jag bytte slangarna efter bränslefiltret. det gjorde det ett tag sen kom det tillbaka. jag har fan ingen aning alltså vart läckan kommer ifrån. det måste ju vara nåt gemensamt fabrikationsfel på alla M3or. som sagt jag hittar inget läckage ändå läcker det eller trycks ut nånstans där det inte ska göra det. frågan är om det inte har nåt med kallstarts mekanismen att göra då det aldrig luktar när bilen är varmkörd. motorn får ju extra soppa vid kallstarter så nån ventil kanske det kan vara. |
| Lys med en ficklampa mellan näst systa och sista insugsröret när du startat bilen kall. Det va lika på min då läkte slangarna mot torpedväggen. | |
| Jo så var det på min också när slangarna läkte. Men jag har haft bilen på rep och fått slangarna utbytta så där rinner ingen soppa längre vad jag kan se. Vart soppan rinner ifrån nu vet bara gudarna. Har ju ingen möjlighet att ställa bilen på lyft 24h och sedan starta den kall och kolla under :P | |
|
Anslutningarna på slang 19 & 23 läckte på min även dom. Har bytt samtliga nu och inget läckage. Länk |
|
| Detta var när den var kall! | |
| Jag har funderat lite på 19 & 23 med, de är de enda bränsleslangar som inte bytts så det känns nästan som det borde vara därifrån. Ska forska :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.