AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
30.234

Eftermontering av dragkrok - kostnad

Sida 2 av 2
or
725
oreo
323i -85
Jag har inte monteringssatsen framför mig, men kan omprogramering gälla bilar som har PDC? När jag läste om min bil (som ej har BMW's PDC) kan jag inte påminna mig om att det stod att det skulle behövas.

//Örjan C

Min frilansarblogg: Länk
CR
175
CRY
332ti-98
Jag har PDC på min bil, men det hade inte han på BMW en aning när han sa att det behövdes en omprogramering. Jag antar att omprogrameringen innebär att det inte piper när man backar när vagn är kopplad. Jag kan leva med att det piper...inte värt 2000:- att får bort det.

Kan någon bekräfta?

---
Christian Ryman
BMWCS #2928
Mr
27
Mr What
Bmw 320i-03
Beställt en 120iA-08
oreo...Jag skulle vilja fråga dig mer, ang momtering av stänkskydden som du lyckats med.
På Bmw får man bara höra att det inte går om man har M-paketet.
CR
175
CRY
332ti-98
Hej!
Jag har beställt en Westfalia krok på ebay. Jag har fått bekräftat av Westfalia att det inte behövs någon omprogramering av bilen.
Jag återkommer efter montering.

---
Christian Ryman
BMWCS #2928
or
725
oreo
323i -85
Jag monterade min krok idag - Westfalia avtagbar med Jaegers elsats. Inga större konstigheter att montera - allt fungerar som det skall när man kopplar till släpet och inga konstiga felmeddelanden som tyder på att man skulle behöva programmera om bilen efter monteringen :-)

//Örjan C

Min frilansarblogg: Länk
Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
MB Sprinter 311cdi 4x4 -05
Multicar M26 4x4 -96
Ledsen att lyfta en så gammal tråd men blev lite nyfiken. Kan omprogrammeringen hos BMW (dragkrok monterad) vara för att bilens alla hjälpsystem (stabilisering m.m.) ska kunna beräkna åtgärd för bil + släpvagn? Någon som uppmärksammat detta i efterhand?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.