|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, vill köpa vinter Lm fälgar till min Bmw 530 touring -05 och är lite vilse i pann kakan vad gäller vilka fälgar (bultmönster) som kan passa ? Får olika svar broende på vem man frågar. Passat tex E-39 fälgar från 2001 ? Kan någon kunnig reda ut detta ? Någon som har några till salu förresten ? MVH rainman | |
|
E60 måste ha 16tum fälgar minst.Provade med 15x7 stålfälgar från e39 till min E60 gick ej bromsok tog i. Navhålet är 72.5mm på E60 men 74.5mm på E39 annars är bult mönster och ET samma d.v.s 5/120 och ET 20 (inpressning). Tror det finns en ring man lägger i navhålet så passar nog LM-fälgar från E39 bara de är 16 tum eller mer. |
|
|
Jag vill minnas att Doktor Per på Bil&Motorteknik har några original liggandes i nått hörn, hör efter med han. Sen tror jag inte du vågar köpa en BMW 850a som njutningsvagn, du är för gammal för det:)) Mvh Asken |
|
|
Stort tack för tipsen. jag provar att fixa en distansbricka. Nja, en 850 är kanske lite magstarkt, men är lite sugen på att skaffa en 330 cab till nästa sommar. Lite ankig bil med 2 småbarn men lite kul får man väl ha ?! Rainman rainman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.