|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har märkt någonting jag inte riktigt förstår när man kollar upp min bil på t.ex. vägverket, det är en BMW 325 -94, men det står att den heter BMW 3b, varför då? Är det någon skillnad mellan min och en vanlig 325a? Är det maskinellt sett samma bil? MVH Johan Pettersson | |
|
Importerad? Mvh Johan |
|
| Det är inte en Alpina B3 vi pratar om? | |
Viper89 |
Nope |
|
Den är intagen som flyttgods till Sverige 96, årsmodell 94, uttagen 95 i Tyskland. Någon som vet någonting om det? MVH Johan P |
|
| Har kollat upp en 328a en gång,och där var det samma sak det stod bara 3/b | |
| tänkte kolla på en e36 coupe en gång och samma sak stog det för mig :S | |
|
Men det är ingen som vet varför den heter 3b? MVH Johan P |
|
|
Kanske nån beteckning som uppkom när den togs till Sverige.. Nåt som bilprovningen döpte den till eller nåt annat konstigt de haft för sig när den svensk registrerades. Mvh Johan |
|
|
Jo, jag tänker också att det är mer en slump, men jag ville bara kolla så det inte betyder att det skiljer något maskinellt sett? MVH Johan P |
|
| Det stod 3/b som modell i briefet till min 325 cab så det är väl nån tysk benämning, sa tillbesiktningsmannen att det var en 325ia vid registreringstillfället annars hade nog han gjort som många andra kollegor och skrivit 3/b. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.