|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är helt underbara bilar, hatten av för teamet som konstruerade denna pärla. Hur en 17 år gammal bil med liten 4 cylindrig motor på 136 Hk kan vara så kul att köra är helt otroligt. Drömmen hade varit att renovera min 318is till nyskick. Men tyvärr har jag inte kunskap och mekplats till detta och inte heller ekonomin att lämna bort den och få det gjort. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
JA E30 är en mycket, mycket lyckad bil som är helt rätt!!! Den sista lilla, lätta bmwn i modern tid som tillverkats, men som snart blir klassiker/entusiast bil den också (som E21an). Liten, lätt, bakhjulsdrivet samt inte minst användbar med god komfort och motorstyrka+bra urymmen för biltypen (jämför med Golf, fiat, peggor, mfl som ofta är små och snabba men inte mer). E21 tycker jag är roligare, mycket beroende på den oerhörda robusthet de inger i såväl mekanik (E30 känns plastig och spröd i jämförelse) som övrigt men som tyvärr oftast är gamla och slitna och rostiga idag och lite sämre att använda. Jag är själv förbluffad över hur 113hk kan kännas så alerta och roliga i min 318IS-88, man blir glad åt att köra den, speciellt pga att motorn är så lätt och min 318 känns oerhört välbalanserad och inte alls som den 520E28 och 323E21 jag tidigare körde var. Speciellt den ständigt låga bensinförbrukningen (<0.7mil) + övriga kostnader gör det hela bättre!! |
|
| kan bara hålla med jag hade först en 318iS -88 som första bil hade den i 4år! det som byttes under den tiden var avgassystem från kat och bakåt. kamremm med spännrullar samt stödlager i mellanaxeln! och den bilen kördes hårt dom fyra år jag hade den..sålde den till grannen sedan som haft den sen i jul ungefär och det körs fortfarande väldigt mycket och hårt men lik förb-nnat så funkar den kanon och är nyligen besiktad u,a! det tycker jag är bra gjort av en gammal e30 | |
|
En gång e30 alltid e30... Garanterat den roligaste bilmodellen BMW gjort. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
verkar som så Trygve när man ser vilka kärror du har =) gammla länken funkade inte här kommer mina bilar jag har just nu. en till 325Im är på G Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.