|
|
|
|---|---|
| har någon här på forumet beställt nya 1-serie coupen eller funderar på att göra det??? | |
| Jag e iallafall rätt sugen vet inte om jag ska ha 123d eller 135d någon som vet när dom går att beställa? | |
|
Kunta: Då blir det ingen bana för dig med den då? Som du kör lär väl bakbromsarna brinna upp när DSC+ försöker bromsa det (konstant) spinnande innerhjulet ;) //Örjan C Min frilansarblogg: Länk |
|
|
135d finns det väl ingen info om? |
|
|
135i är det som introduceras till coupén. har inte kommit någon info alls om 135d. 123d kommer 3 o 5dörrars i höst |
|
|
hej OREO dsc+ det tror jag man kan koppla bort annars e det förjävligt ju :P hur går det med fjäderbenen jag vägde min bil idag 1415kg halvtank utan mig det är ingen lätt pjäs direkt :P och så mätte jag camber till 1 grad negativ fram och 1.75 grader negativ bak jag skulle behöva ett par justerbara topplagringar fram tror du intrax kan passa på mina fjäderben? |
|
|
Kunta: Vad jag förstått går det inte att koppla ur - i DSC off-läget så kopplas den sk elektroniska diffbromsen in (=använder bromsarna för att imitera en äkta diffbroms). Verkar inte alls bra för de som vill ta bilen till banan... Har inte fått mina ben ännu, men de skall enligt uppgift vara på väg från UK :) Har funderat på att väga min framöver, så får vi se hur mkt jag tyngt ned den. Litet sugen på skalstolar för att minska vikten + sitta stadigare - ngt för dig ?!? Original camber skall (om jag är rätt informerad) vara 0.25 grader negativ fram och 1.5 grad negativ bak, så du har liiitet extra.. Om jag förstod Intrax rätt är det samma topplagringar till alla BMW, så du borde kunna ha samma som jag. Annars kan säkert du köpa av Samuel istället för en betydligt billigare peng - Intrax var inte billiga alls :( //Örjan C Min frilansarblogg: Länk |
|
|
jag tycker orginal stolarna funkar helt okej faktist bara man spänner åt luften max så sitter man ganska stadigt men man hade nog kunnat spara en 20kg och sitta ännu bättre men är det inte airbag eller nått sånt dumt i orginal stolarna? jag får nog ta och höra med samuel om han har något till mig jag tror att e90 har samma iallafall skulle vilja ha en 3 grader negativ camber fram iallafall. jag har ett par till bmw e36 får kanske ta och kolla på om dom topplagringarna kan passa :) jag tänkte om bmw kunde koppla bort det där dsc+ i sin dator eller nått om man övertalar dom :) |
|
|
Jo, man sitter rätt så bra i std stolarna, men när man som jag lastar ner bilen med stereo letar man ibland efter sätt att kompensera. Det sitter airbag i stolarna, men jag har sett en 130i i Holland med Recaro stolar! Inte omöjligt att dina e36 kan passa - värt att kolla i alla fall! Jag tänkte också börja med 3 grader - mina R888 slets inte direkt jämnt på Knutstorp :( Du kan ju alltid prova att få BMW att koppla ur det. Jag försökte få dem att ta bort originalstereon från bilens system, men där var det stopp. De klarade inte ens av att släcka en felaktig varningslampa för slitna bromsbelägg bak när originalstereon var urmonterad.... Frågan är väl kanske hur bra kontakter man har med den person som handhar datorn - känner man någon mek kan man ju få ett ärligt svar på vad som är möjligt och inte. Är det möjligt borde det ju inte vara omöjligt att hitta ngn som kan tänka sig hjälpa till att lösa problemet! //Örjan C Min frilansarblogg: Länk |
|
|
Kommer inte 135i med en riktig diffbroms? Blir det bara bromsarna som bromsar upp innerhjulen?!? |
|
|
Ingen annan ny BMW (utom M) har diffbroms så jag tror inte 135 får det heller. Mvh Johan |
|
|
135 kommer att ha DSC+ systemet precis som Oreo har förklarat ovan. Nackdelen med det systemet jämfört med DSC som exempelvis sitter i en 130 är att det systemet inte går att stänga av helt. Vill man ha diffbroms får man köpa M-bil eller eftermontera. |
|
|
Synd att den inte har en riktig diffbroms... Redan 130i behövde det, såg man tydligt när den rejsade mot R32an på bla Topgear och 5th Gear! Kan sätta pengar på att en 135i kommer få spö av nya Golf R36 på bana.. =( |
|
|
Det finns såvitt jag vet bara diffbroms som standard i M-modellerna. Jag undrar också om 135d (eller 130d) kommer alls (varför då utveckla 123d?). Jag tror de är för tunga motorer för att sätta in i 1-serien. Blir intressant att se hur 135-an uppför sig. Har kört 335Ci en del, och jag tycker den känns lite för framtung. Undrar då hur den funkar i 1-an? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.