|
|
|
|---|---|
|
Under en 3-mils resa la motorn bara av, stereon o lyset funkade men motorn stendöd! Jag rullade in till vägkanten och vred av tändningen, vred på igen och bilen startade normalt och jag fortsatte hem den sista milen utan problem. Mycket konstigt tycker jag. Har ngn varit med om det? Och isåfall vad var det för fel? MVH Pelle | |
|
Kan vara taskig vev/kamaxelgivare. Det ger symptom som du beskriver. Har själv bytt vevaxelgivare sen det läckt kylarvätska på den vilket resulterade i att bilen spontandog då och då. Varken svårt eller dyrt att byta själv. Åk till BMW (eller någon annan med diagnosverktyg) och få felkoderna utlästa så får du svart på vitt. |
|
| Jag körde Carsoft-diagnos idag men fick inga felmeddelanden. Carsoft ska väl indikera om det är ngt fel antar jag, annars får jag väl ta en sväng förbi BMW och se vad deras DIS kan hitta. | |
| Tycker att det borde dykt upp i Carsoft om modulen hittades rätt och så. | |
|
Jag antar att det är den här: Single diagnosis DME / DDE - Status: OK Module Info : DME / DDE DME MS41. BMW Part Nr. : 1429861 Hardware Nr. : 01 Software Nr. : 41 Diagnose index: 21 Code index : 01 Bus index : 30 Production Date: 26/98 - Single diagnosis completed Jag fick OK på övriga moduler också. |
|
| Ja det låter ju rätt... underligt att det inte registrerats något. | |
|
Jag hade exakt samma problem. Då var det vevaxelgivaren. Det hände i början mycket sällan men med tiden blev det mer och mer frekvent. Se till att ha någon med smala armar till hjälp när du byter! - Om det nu är vevaxelgivaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.